×
×

اختصاصی موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 1747
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۱۷ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – امین ریزباف: کنسرت حمید حامی خواننده خوش صدای موسیقی پاپ ایران طی دو شب در میان استقبال پرشور هوادارانش در سالن اریکه ایرانیان تهران برگزار شد.. طبق خبرهای قبلی قرار بود این کنسرت پنج شنبه شب در دو سانس برگزار شود که تنها سانس دوم اجرا شد، البته علت لغو شدن سانس اول را از کنسرت گذار این برنامه پیگیر شدیم که به ما اینطور گفتند که سانس اول برای اجرای ارگانی اختصاص داده شده بود و از آنجا که

  • موسیقی ایرانیان – امین ریزباف: کنسرت حمید حامی خواننده خوش صدای موسیقی پاپ ایران طی دو شب در میان استقبال پرشور هوادارانش در سالن اریکه ایرانیان تهران برگزار شد. طبق خبرهای قبلی قرار بود این کنسرت پنج شنبه شب در دو سانس برگزار شود که تنها سانس دوم اجرا شد، البته علت لغو شدن سانس اول را از کنسرت گذار این برنامه پیگیر شدیم که به ما اینطور گفتند که چون سانس اول برای اجرای ارگانی اختصاص داده شده بود و از آنجا که وزارت ارشاد دیر به حامی مجوز اجرا داده است به همین دلیل فرصتی برای عقد قرارداد با ارگان خاصی وجود نداشته است که به همین خاطر سانس اول خود به خود لغو شده است.

    در هر صورت سانس دوم با یک ساعت تاخیر در ساعت ۱۱ در حالی شروع شد که فرزاد حسنی بر روی صحنه آمد، بعد از صحبت ها و مجری گری گرم او که زیاد به موسیقی و موضوع این سایت همخوانی ندارد، گروه موسیقی قطعه ی بی کلامی را اجرا کرد و پس از آن حامی در یازده و بیست دقیقه بر روی صحنه آمد، حامی با اجرای قطعه ی «غزل» کنسرتش را شروع کرد و با اجرای قطعاتی مثل «ماهی دلتنگ»، «هم گریه» ادامه داد، در قسمت بعد نوبت به تکنوازی بعضی از اعضای گروه رسید.

    احساسی ترین قسمت کنسرت اجرای قطعه ی «دلم گرفت ای هم نفس. پرم شکست تو این قفس» بود که استقبال و همخوانی مردم اجرا شد. در ادامه ی کنسرت قطعات دیگری مثل «لیلای من کو»، «ترانه بانو»، «فقط نگاه می کنم»، «یاد من باش»، «پرستش»، «خداحافظ» و غیره اجرا شد که قطعه «خداحافظ» برای اولین بار با تنظیمی از عباس لطیفی اجرا می شد.

    در قسمتی از کنسرت حامی خواست قطعه ی جدیدی از آلبوم آینده اش را از مبایلش که به میکروفون نزدیک کرده بود پخش کند که چون صدای مبایل ضعیف بود نشد آهنگ در سالن پخش شود ولی حامی خودش بصورت زنده و بداهه تکه ای از کار را خواند که نوازنده ی ویولون سل و گیتار بصورت بداهه او را همراهی کردند.

    از حاشیه های کنسرت می توان به چند نکته اشاره کرد، اولی این که مردم اجرای قطعه «احساس» را از حامی خواستند که او گفت مجوز خواندن این اهنگ را نداریم، بعد دوباره عده ای دیگر اجرای آهنگ «گل مینا» را از او خواستار شدند که باز هم او گفت مجوز خواندن این قطعه را هم نداریم که بعد از تکرار چندین بار این اتفاق یکی از حضار فریاد زد: «کلا مجوز داری که آمدی اینجا آهنگ بخوانی؟» با این صحبت بود که سالن از خنده ترکید.

    اگر یادتان باشد برنامه ی پیش کنسرت حامی هم در چند بار به علت های نامعلوم لغو شده بود که بعد از اینکه حامی در وسط اجرا از این موضوع گلایه کرد یکی از حاضرین فریاد زد که «هزار بار هم کنسرتت لغو شود باز هم ما می آییم».

    در کل کنسرت حامی از لحاظ فنی چه صدای خواننده و چه گروه موسیقی در سطح خیلی خوبی قرار داشت و کمترین فالشی در صدای حامی شنیده می شد، اما موضوعی که اجرا را تحت شعاع قرار داده بود و کنسرت را به قول معروف کوفتمان کرد صدابرداری بسیار بسیار ضعیف بود که در چند قطعه ی ابتدایی صدای حامی به سختی شنیده می شد و صدای سازها بسیار بیشتر از صدای خواننده بود، صدای گروه سازهای زهی که بیشتر از ۹ نفر  عضو داشت بسیار کم می آمد و به جز چند قسمت خیلی کوتاه، هنر این نوازندگان کلا دیده و شنیده نمی شد.

    چندین بار حضار خطاب به حامی فریاد زدند که صدایت را نمی شنویم که او هم در جواب گفت که وقت برای ساندچک نداشتیم، که خیلی این موضوع عجیب است که چرا و چطور نباید برای هیچ کس مهم باشد که کنسرت های موسیقی با این قیمت های بالا نباید از کمترین استانداردهای صدابرداری بهره مند باشد، آخر چطور می شود ۹ نفر اعضای گروه زهی بیایند ساعت ها برای اجرای قطعه ای تمرین کنند ولی بود و نبودشان سر صحنه آنقدر تفاوتی نداشته باشد و هنرشان دیده نشود، چطور برای هیچ کس مهم نیست که گروه مدت کافی برای ساندچک نداشته؟ وقتی یک نفر با این قیمت بالا بلیطی را تهیه می کند باید حداقل بتواند صدای خواننده ی مورد علاقه اش را بشنود. چرا برای هیچ کس این موضوع اهمیتی نداردسوالی است که جوابش را نمی دانیم.

    نکته ی عجیب و جالب در وسط اجرا این بود که یکی از صدابرداران آمده بود وسط صحنه و برای خودش آنجا وول می خورد و با نوازنده ها صحبت می کرد و با حرکات محیروالعقول دست و پا اشاره به هم قطاران خود در اتاق فرمان می کرد که صدای کدام ساز را بالا ببرند صدای کدام ساز را پایین… و یک لحظه پیش خود تصور نمی کرد که مثلا وقتی می آید وسط نوازندگی بابک ریاحی پور و با او گپ می زند زیاد صحنه ی جذاب و جالبی برای تماشاگران برنامه ایجاد نمی شود.

    در هر صورت کنسرت حامی با تمام اتفاقات ریز و درشتش به پایان رسید و شب خوبی را برای هواداران این خواننده به یادگار گذاشت. این نکته هم قابل ذکر است که حامی و فرزاد حسنی چندین بار یاد پیمان ابدی و بابک بیات را گرامی داشتند و وسط اجرا هم مستندی از پیمان ابدی پخش شد.

    از مهمانان دو شب برنامه هم می توان به رضا تاجبخش، عسل بدیعی، حمید خندان، نیما مسیحا، نیما کرمی، علی اصحابی، علی لهراسبی، بابک زرین، داریوش شهریاری، بابک صحرایی و شبنم قلی خانی اشاره کرد.

    در ادامه می توانید تمرین حامی و گروهش را قبل از اجرا از نگاه دوربین یلدا ذبیحی ببینید…

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-%281%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(2).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(3).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(4).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(5).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(6).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(7).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(8).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(9).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(10).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(11).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(12).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(13).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(14).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(15).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(16).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(17).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8903/hami/tamrin//Hami-Ghabl-az-Concer-(18).jpg

    عکس: یلدا ذبیحی

    در صورتی که مایل باشید می توانید از اینجا تمام تصاویر را به صورت فایل JPEG در یک فایل فشرده ZIP دریافت نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=1747
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *