چندی پیش و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به «کارن همایونفر» برای آهنگسازی فیلمسینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا رسید. این آهنگساز باسابقه درباره این همکاری به تازگی اعلام کرده است:«وقتی آهنگساز با یک فیلم خارج از عرف مثل «به وقت شام» مواجه میشود، مجبور است همه داشتههای و کلیشههایش را کنار بگذارد و طور دیگری به مسائل نگاه کند؛ بهخصوص وقتی با کارگردانی احساسی همچون ابراهیم حاتمیکیا کار میکنید.»
او در ادامه گفت:«آهنگساز قرار نیست در هر فیلم حتما امضای خودش را هم بگنجاند. آهنگساز سینما ابتدا در خدمت فیلم است و بعد یعنی در درجه دوم باید در خدمت موسیقی باشد. حتی میخواهم تا حدودی کرامات آهنگسازان را پایین بیاورم و بگویم موسیقی یک فیلم جزئی از باند صوتی آن فیلم است. آنقدرها هم نباید کرامات ویژهای برایش قائل شویم. اما ما سعی میکنیم برای فیلمها موسیقی زیبا بسازیم. موسیقیای که ملودیک باشد و موسیقیای که به گوش خوشایند باشد.»
همایونفر سپس اعلام کرد:«حاتمی کیا یادم میاندازد که آهنگساز هستم و در عین حال یادم میاندازد من هم سینماگر هستم. با خیلی از کارگردانها کار میکنیم و وقتی فاصله میگیریم حتی یک بار هم برانگیخته نمیشویم دوباره فیلم را ببینیم. در کل کار با حاتمیکیا بسیار سخت و البته دلچسب است زیرا او کارگردان بهشدت باهوشی است و تا چیزی باب طبعش نباشد دست از آن نمیکشد.»
کارن همایونفر نهایتاً اعلام کرد:«نکته دیگری که ارزش این کار و این جایزه را برایم بیشتر میکند این است که همه مراحل موسیقی فیلم «به وقت شام» در ایران و با نوازندگان و متخصصان فنی ایرانی انجام شده است و این موضوع خیلی مهم است که همه فرآیند یک فیلم با این شکل و شمایل استاندارد و پروداکشن بزرگ ایرانی باشد و با این کیفیت از کار دربیاید.»
دیدگاهتان را بنویسید