×
×

انتشار توسط مرکز موسیقی حوزه هنری

  • کد نوشته: 17443
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۲ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «همنشین دل» با آهنگسازی علی طاهری و خوانندگی سید جلال الدین محمدیان از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد

  • آلبوم موسیقی «همنشین دل» با آهنگسازی علی طاهری و خوانندگی سید جلال الدین محمدیان از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، به نقل از مرکزموسیقی حوزه هنری، این آلبوم از ۷ قطعه«گلشن یار»، «گریه سحری»، «هجران» و «صنما»، «همنشین دل»، «تا ز میخانه» و «سماع» بر اساس شعر هایی ازمولانا و حافظ تشکیل شده است.

    در تولید این آلبوم محمد فیروزی(عود)، علی طاهری(تنبور و بم تار)، جهانگیر طاهری و سید محمد جاسبی(تنبور) و رضا فهیمی(دف) همکاری داشته اند.

    رضا مهدوی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در یادداشتی به بهانه انتشار این آلبوم آورده است: صدای سید جلال الدین محمدیان را با آهنگ از یاد نرفتنی«مردان خدا»می شناسیم . خواننده ای که سنت اصیل منطقه خود کرمانشاه را اجرا می کند و از معرفان موسیقی زادگاهش است . قطعاتی که محمدیان طی بیست و چند سال خوانندگی روی صحنه و دراستودیو اجرا کرده، مورد توجه دوستداران موسیقی خانقاهی( البته درفضای اجرای موسیقی شهری ) قرارگرفته است. در این اثر صدا و اجرا و سلیقه های او را در موسیقی همان گونه که شنیده ایم بازهم می شنویم. ولی پخته تر با خرده ابداعاتی بیشتر و با حالی افزون تر که لازمه تجربه و سن وسال فعلی خواننده است.

    مهدوی درخصوص ویژگی های دیگراین آلبوم افزوده است: در این ۷ قطعه موسیقی که می شنویم آفت تقلید از موسیقی عربی، ترکی، هندی، افغانی و غربی به آن راه نیافته و نمونه ای از سنت موسیقی مذهبی و عرفانی منطقه غرب کشور را ارائه می کند. نمونه ای که شاید به عنوان شاخص و مثال در بررسی موسیقی دانان آینده ایران مورد توجه قرار گیرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=17443
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *