×
×

به سرپرستی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت

  • کد نوشته: 174226
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۵ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • کنسرت گروه «شهرزاد» با عنوان «راز» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت شنبه ۱۲ اسفند، ساعت ۸ شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به سرپرستی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت
  • کنسرت گروه «شهرزاد» با عنوان «راز» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت شنبه ۱۲ اسفند، ساعت ۸ شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آذر زرگریان در مورد این اجرا توضیح داد: کنسرت «راز» در دو بخش برگزار می‌شود. بخش اول در دستگاه ماهور و آواز اصفهان است و اشعار تصنیف‌ها از سیمین بهبهانی، شفیعی‌کدکنی، هوشنگ ابتهاج و عطار نیشابوری انتخاب شده و بخش دوم نیز در مایه‌ی دشتی و نواست.

    وی در ادامه در مورد انتخاب نام اجرا بیان کرد: انتخاب نام «راز» برای کنسرت گروه «شهرزاد» به دلیل اجرای تصنیفی است که شعر آن از فروغ فرخزاد است. این تصنیف در آغاز بخش دوم اجرا می‌شود. تکنوازی عود و تنبور، نی و تار و اجرای گروهی قطعه‌ای از استاد حسن کسائی و نیز تصنیف «قدح» در مایه‌ی دشتی با شعر حافظ و در خاتمه اشاره به گوشه‌ی نهفت و تصنیف «در بگشایید» از دیگر اجراهای این قسمت است.

    زرگریان همچنین در مورد انتخاب خواننده گفت: بهادر صحت خواننده‌ی جوان و توانایی است که گروه «شهرزاد» افتخار همکاری با او را دارد. رنگ صدای زیبا، دلنشین و در عین حال با قدرت او شنیدنی و به‌یادماندنی است.

    آذر زرگریان، نوازندگی و ردیف موسیقی را نزد استادان محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی، و مجید کیانی فرا گرفت و به پیشنهاد حسین علیزاده در سال ۱۳۶۷ تدریس تار را در هنرستان دختران به عهده گرفت. وی گروه «شهرزاد» را در سال ۱۳۸۵ تأسیس کرده و کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور روی صحنه برده است.

    بهادر صحت، که بسیاری آواز او را از طریق سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت شنیده‌اند، فراگیری آواز را از ۹ سالگی نزد قاسم معمارزاده در اصفهان آغاز کرد. از سال ۱۳۸۷ در کلاس‌های آواز مکتبخانه‌ی میرزاعبدالله نزد محمدرضا لطفی حاضر شد و فراگیری آواز و موسیقی ایرانی را دنبال کرد. همزمان به فراگیری ساز تار نزد امیر شریفی و مازیار شاهی پرداخت. او در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد موسیقی در دانشگاه تهران است.

    کنسرت گروه «شهرزاد» با عنوان «راز» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت شنبه ۱۲ اسفند، ساعت ۸ شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. علاقمندان برای تهیه‌ی بلیت می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» (www.iranconcert.com) مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=174226
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *