×
×

تلاش برای کسب جایگاه شایسته موسیقی نواحی

  • کد نوشته: 173654
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۷ام بهمن ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است ظرفیت و استعداد موسیقی بانوان در زمینه های خوانندگی، نوازندگی و آهنگسازی بسیار بیشتر از وضع موجود است. فرزاد طالبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه اکنون بانوان حضور فعالی در عرصه موسیقی کشور دارند، افزود: در حوزه خوانندگی، […]

    تلاش برای کسب جایگاه شایسته موسیقی نواحی
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است ظرفیت و استعداد موسیقی بانوان در زمینه های خوانندگی، نوازندگی و آهنگسازی بسیار بیشتر از وضع موجود است.

    فرزاد طالبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه اکنون بانوان حضور فعالی در عرصه موسیقی کشور دارند، افزود: در حوزه خوانندگی، برنامه های ویژه ای برای تک خوانی بانوان در سالن های که بانوان مخاطبان دارد، تدارک دیده شده و امیدواریم از این ظرفیت برای گسترش شادی و نشاط در جامعه استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: اکنون برای حضور بانوان در عرصه موسیقی سالن های خاص برای مخاطبان خانم در تهران و بعضی از شهرها در نظر گرفته شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا بکند. طالبی همچنین به تشریح وضعیت موسیقی نواحی پرداخت و گفت: موسیقی نواحی نیز از حوزه های پرظرفیت موسیقی است و طی سال های اخیر از این ظرفیت با برپایی چندین جشنواره موفق به نحو خوبی استفاده شده است.

    وی افزود: البته موسیقی نواحی برای کسب جایگاه شایسته، نیاز به حمایت بیشتر دارد و فعالان این حوزه موسیقایی برای اجراهای فاخر و جذاب باید تلاش بیشتری کنند.

    مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بسیاری از گروه های فعال موسیقی نواحی در صحنه های داخلی حضور فعال دارند و همان طور که شاهد بودیم در سی وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نقش بسیار موثر و پر رنگی به آنها داده شد.

    طالبی گفت: گروه های موسیقی نواحی کشور همچنین اجراهای بسیار موفقی در خارج از کشور داشته اند که با استقبال گسترده مردمی در کشورهای میزبان روبرو شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=173654
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *