×
×

طی گفتگویی کوتاه با این آهنگساز

  • کد نوشته: 17274
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۱۸ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۰
  • «مکاشفات آخرالزمان» از آن دسته آثار لوریس چکناواریان محسوب می شود که هنوز اجرا نشده و به دلیل گستردگی پروسه اجرای آن ، نیاز به منابع مالی قابل توجهی است. لوریس چکناواریان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن بیان این مطلب گفت: من این اثر را حدود ۲۰ سال قبل به برای […]

  • «مکاشفات آخرالزمان» از آن دسته آثار لوریس چکناواریان محسوب می شود که هنوز اجرا نشده و به دلیل گستردگی پروسه اجرای آن ، نیاز به منابع مالی قابل توجهی است.

    لوریس چکناواریان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن بیان این مطلب گفت: من این اثر را حدود ۲۰ سال قبل به برای صدمین سال کشتار ارامنه که مصادف خواهد بود با سال ۲۰۱۵  نوشته ام. ترک های عثمانی در سال ۱۹۱۵ دست به قتل عام ارامنه زدند که طی آن حدود دو میلیون نفر از ارامنه کشته شدند.

    این موسیقیدان در ادامه افزود: مکاشفات را که یک اورتوریو محسوب می شود را بر اساس بخش آخر انجیل با عنوان آکوپالیپس یا همان مکاشفات نوشته ام. این فصل بر اساس الهامات یوهنا و در ۲۲ فصل نوشته شده است. من نیز در این اورتور هر ۲۲ فصل را در دو قسمت «فصل یک تا سیزده» و «فصل چهارده تا ۲۲» به موسیقی تبدیل کرده ام.

    وی همنچنین تصریح کرد: این اثر حدود شش ساعت و یا بیشتر زمان خواهد داشت و تا کنون دو بار در لندن و نیویورک تا مرز اجرا هم رفته؛ اما متاسفانه اجرای آن همزمان با بحران اقتصادی جهان شده و من اسپانسرهای کار را به همین علت از دست داده ام.

    چکناواریان ادامه داد: برای این اثر نیاز به ارکستری ۱۰۰ نفره به همراه گروه کر ۲۰۰ نفره است که به نظر نمی رسد اجرا و یا ضبط آن در ایران امکان پذیر باشد. ضمن اینکه از نظر مالی نیز نیاز به اعتبار بالایی دارد و من هنوز نتوانسته ام اسپانسری را در همین زمین پیدا کنم.

    این در حالی است که چکناواریان به تازگی کار نوشتن دو اثر دیگر با عنوان های«پوئم سمفونی کورش» و «سوگ شیرین» را به پایان رسانده است. همچنین مجموعه‌ آثار۵۰ سال فعالیت هنری این موسیقیدان که شامل ۲۰ سی دی صوتی و ۲ دی وی دی اپرای رستم و سهراب می شود نیز چندی پیش رونمایی شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=17274
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *