×
×

اجرای پری ملکی در جشنواره

  • کد نوشته: 17146
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۱۱ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۰
  • توضیحات پری ملکی را در مورد اجرایش در جشنواره می‌توانید در ادامه ببینید

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ،‌پری ملکی سرپرست و خواننده گروه موسیقی خنیا با اشاره به‌ اینکه هشت تصنیف و چند قطعه ساز و آوازی توسط گروه خنیا اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌ای که از سوی گروه خنیا به اجرا درمی‌آید «تهران ۱۳۳۰» نام دارد چرا که آن دوره، نقطه عطفی در موسیقی ما به‌شمار می‌آید و بهترین تصنیف ها و بزرگترین آهنگسازان در آن زمان ظهور و بروز پیدا کردند.

    وی در پاسخ به اینکه چرا در بیست‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعات خاطره‌برانگیز روی آورده، بیان کرد: حقیقت این است که مخاطب جدی برای موسیقی زنان وجود ندارد و شنونده‌ها خواهان آهنگ‌های تازه نیستند و بیشتر دوست دارند به همان کارهایی که قبلا شنیده اند، بسنده کنند.

    سرپرست گروه خنیا جشنواره‌ها را موثر بر رشد موسیقی دانست و افزود: خوب است متولیان فرهنگی توجه بیشتری به موسیقی بانوان داشته باشند و زمان مناسب‌تری را به کنسرت ویژه آنها اختصاص دهند. هرچند خود زنان هم باید فعال‌تر باشند و زمینه‌های رشد و گسترش موسیقی بانوان را فراهم آورند.

    بنابراین گزارش، ۱۳۳۰ علاوه براینکه به باور سرپرست گروه خنیا، آغازگر سال‌های طلایی موسیقی است ،  سال تولد پری ملکی هم هست. خواننده‌ای که قرار است در جشنواره موسیقی فجر به خواندن و اجرای دوباره تصنیف‌های خاطره برانگیز آن دوره بپردازد.

    گروه خنیا به سرپرستی پری ملکی، ۲۴ بهمن ماه ساعت ۱۶ در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازد.در این کنسرت نوازندگانی چون مینو اصحابی(کمانچه)، آزاده احمدی(عود)، گلشن دانش(تار)، مرضیه رحیم‌زاده(سنتور) ومریم ملا (تنبک) همراه پری ملکی به روی صحنه می روند.
    بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه به دبیری دکتر حسن ریاحی در تهران، کرج، قزوین، شیراز، یاسوج و گرگان برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=17146
       
    برچسب ها پری ملکی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *