×
×

عکاس: علی چاشنی گیر

  • کد نوشته: 170647
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۹ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • ارکستر سمفونیک تهران قطعه «قطره های باران» را به یاد جانباختگان نفتکش سانچی و خانواده های آنان با رهبری «شهرداد روحانی»، به اجرا درآورد. در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    عکاس: علی چاشنی گیر
  • ارکستر سمفونیک تهران

    ارکستر سمفونیک تهران قطعه «قطره های باران» را به یاد جانباختگان نفتکش سانچی و خانواده های آنان با رهبری «شهرداد روحانی»، به اجرا درآورد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از خبرگزاری ایرنا، ساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه نهمین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، پایانی بر انتظار علاقه مندان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی بود که روی صحنه تالار وحدت رفت و قطعه بی نظیر ‘قطره های باران’ را به یاد جانباختگان نفتکش سانچی و خانواده های آنان که نه تنها باید به آن گوش جان سپرد بلکه باید به آن چشم دوخت ، را به اجرا درآورد.
    هنگام اجرا مخاطبان بر حسب احساسات، ارکستر را تشویق کرده و مدام دست می زدند که شهرداد روحانی رو به مخاطبان و ضمن تشکر از احساسات آنها گفت: در پایان هر بخش ارکستر را تشویق کنید، وقتی ‘براوو’ می گویید تمرکز موزیسین ها بر هم می ریزد.
    رهبر ارکستر سمفونیک تهران سپس گفت: اثری از فردریک شوپن اجرا می کنند که در سن ١٨ سالگی آن را نوشته است. این اثر کنسرت پیانو شماره دو نام داشت و سولیست پیانوی آن نیز مارتین فان دن هوک از هلند بود.
    بعد از این سخن شهرداد روحانی، حاضران که همواره مشتاق دست زدن هنگام اجرای کنسرت هستند ، گاهی برای دست زدن تردید می کردند که شهرداد روحانی با حالت مزاح گفت: ببخشید ؛ مثل اینکه شما را ترساندم. میتوانید دست بزنید. من قصد نداشتم شما را بترسانم اما معمولا کنسرتو سه قسمت و سمفونی هم چهار قسمت دارد.
    ارکستر سمفونیک تهران ‘آوای اسلوانیک شماره ٨’ اثر آنتوان دورژاک، طرح های سمفونیک اثر احمد پژمان، ‘مدیتیشن’ اثر جول سنه و ‘پرنده آتشین’ اثر ایگورا استراوینسکی را نیز اجرا کرد.
    ارکستر سمفونیک تهران در سال ١٣١٢ به رهبری غلامحسین مین باشیان و با نام ارکستر سمفونی بلدیه (شهرداری) فعالیت خود را آغاز کرد. این ارکستر در سال ١٣٢۴ توسط پرویز محمود سازماندهی شد و به شکل امروزی در آمد.
    طی این سالها این گروه تحت رهبری اساتیدی چون پرویز محمود ، روبیک گریگوریان، مرتضی حنانه، هایمو تویبر، حشمت سنجری، فرهاد مشکات، نادر مرتضی پور، فریدون ناصری، علی رهبری، نادر مشایخی و منوچهر صهبایی کار کرد.
    این ارکستر طی دوران های مختلف از رهبری اساتید مهمانی چون منوچهر صهبایی، ایرج صهبایی، شهرداد روحانی، مجید انتظامی ، لوریس چکناواریان، نادر مشایخی، ماتیاس کروگر، نازنین آقاخانی، درک گلیسون و نادر مرتضی پور بهره برد.
    ارکستر سمفونیک در ایران و کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند، فرانسه، سوئیس و قطر اجراهای موفق بسیاری داشته است.
    این گزارش حاکیست ارکستر سمفونیک تهران امروز جمعه ٢٩ دی در سانس ساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه در تالار وحدت میزبان مخاطبان است و در سانس نخست تالار وحدت (ساعت ١٨ و ٣٠ ) فرانچسکو کفیسو ( جَز) از ایتالیا اجرا خواهد کرد.
    سی وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از بیستم دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران آغاز شده و تا روز ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=170647
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *