×
×

اجراهای جهانی «پردیس»

  • کد نوشته: 16989
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۰
  • اولین اجراهای جهانی «پردیس» با صدای سالار عقیلی و رهبری حمید متبسم برگزار می شود

  • اولین اجراهای جهانی «پردیس» با صدای سالار عقیلی و رهبری حمید متبسم به همراه بیست نوازنده از ملیت های مختلف در شهرهای لندن و بروکسل برگزار می شود. به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، «پردیس» عنوان پروژه ایست موسیقایی که قطعات آن برای ارکستری متشکل از ساز های ایرانی و غربی آهنگسازی شده است.

    حمید متبسم آهنگساز این پروژه، پیش از این با ارایه بیش از بیست آلبوم و همکاری با موسیقی دانان و خوانندگان بنام موسیقی ایران و کنسرت های جهانی به همراه گروه دستان و به تازگی با ارایه اثر «سیمرغ» برای شنوندگان موسیقی، آهنگسازی نام آشناست. او این بار با ساختن آثاری برای گروهی بزرگ از سازهای ایرانی و غربی تجربه تازه ای در عمر هنری خویش را ارایه می دهد که خوانندگی آن را سالار عقیلی عهده دار است.

    براساس همین گزارش، سالار عقیلی نیز خواننده جوان و بنام موسیقی ایران با اجرای زیبای آثار آهنگسازان بسیاری، از جمله دو اثر «دریای بی پایان» از سعید فرج پوری و «به نام گل سرخ» از حمید متبسم با همکاری گروه دستان، محبوبیت ویژه ای در میان علاقمندان موسیقی یافته است.

    در تاریخ چهارم و پنجم فوریه سال ۲۰۱۲ پردیس اولین اجراهای جهانی خویش را در لندن Cadogan Holl  و بروکسل Wolubilis Theater با صدای سالار عقیلی و رهبری حمید متبسم به همراه بیست نوازنده از ملیت های مختلف به نمایش می گذارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=16989
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *