×
×

با حکم سیدمحمد میرزمانی

  • کد نوشته: 16816
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۰
  • ۰
  • «نادر مرتضی‌پور» از سوی سید‌محمد میرزمانی مدیر دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک و مدیر هنری گروه کر دفتر موسیقی این وزارتخانه منصوب شد. به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «نادر مرتضی‌پور» از سوی […]

  • «نادر مرتضی‌پور» از سوی سید‌محمد میرزمانی مدیر دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک و مدیر هنری گروه کر دفتر موسیقی این وزارتخانه منصوب شد.

    خبرگزاری فارس: «نادر مرتضی‌پور» مدیر هنری ارکستر سمفونیک و گروه کر شد

    به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «نادر مرتضی‌پور» از سوی سید محمد میرزمانی مدیر دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک و مدیر هنری گروه کر دفتر موسیقی این وزارتخانه منصوب شد.

    سید محمد میرزمانی در بخشی از پیام خود آورده است: اهمیت برنامه ریزی هدفمند و اجرای تأثیرگذار، شاخص و علمی آثار موسیقیایی در قالب ارکستر سمفونیک، نشان از حرکت‌های مدون و امید بخش موسیقی روز آمد جهان  دارد و با توانمندی علمی و تجارب جناب عالی، شما را به عنوان “رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران و مدیر هنری گروه کر دفترموسیقی “منصوب می‌نمایم.

    مدیرکل دفتر موسیقی در معارفه روز گذشته مدیر هنری ارکستر سمفونیک بیان داشت: در مورد مشکلات ارکستر سمفونیک و گروه کر به همراه مدیر جدید هنری پیگیر هستیم تا بتوانیم در نهایت مشکلات را حل کنیم.

    میرزمانی در مورد پرداخت حق الزحمه پروژه‌ای اظهار داشت: این روش روال درستی نیست زیرا دفتر موسیقی روی نیروی انسانی متخصص نمی‌تواندحساب بازکند و ممکن است برای هر پروژه افراد متفاوتی به کار گرفته شود از طرفی هنرمند نسبت به امنیت شغلی، برنامه حرفه ای خود را نمی‌تواند بلند مدت ببیند و انگیزه و نشاط لازم برای حضور و اجرای هنرمندان کم خواهد شد.

    مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به نیاز گروه کر به اساتید جدید تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دفتر موسیقی استاد زن برای خانم‌ها و استاد مرد برای آقایان در گروه کر درنظر گرفته‌ایم و همچنین در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر که همه مسئولین حضور دارند در نظر داریم ارکستر سمفونیک تهران اجرا داشته باشد. تا بتواند توانایی خود را نشان دهد.

    سید محمد میرزمانی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بودجه دفتر موسیقی افزایش نداشته است. ولی امیدوارم دولت به موسیقی نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا موسیقی به عنوان یک هنر ارزنده جایگاه بهتری پیدا کند.

    نادر مرتضی‌پور ضمن قدردانی از ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر از اجرای ۸ و ۹ دی ماه در سخنانی گفت: در این مدتی که من در خدمت ارکستر بودم به دلیل اینکه برنامه‌های ارکستر در سال ۸۹ تأمین شده بود و ما باید آنها را اجرا می‌کردیم که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت ولی از هم اکنون برنامه‌ریزی برای سال ۹۱ را آغاز کرده ایم و در نظر داریم کارهای کلاسیک را در کنار کارهای مناسبتی نیز اجرا کنیم.

    مرتضی‌پور از اردیبهشت ۸۹ رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده دارد. این موسیقیدان از سال ۱۳۶۱ رهبر ارکستر مجلسی و سمفونیک صدا و سیما را هم به عهده گرفت. از عمده فعالیت‌های مرتضی‌پور ساماندهی ارکستر سمفونیک تهران پس از انقلاب بود که با برنامه‌ریزی منسجم برای ارکستر و تمرین قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی اجرای کنسرت‌های خیابانی، اجرای کنسرت در تالار وحدت، شهرستان‌ها و جبهه‌ها برای رزمندگان، کنسرت های آموزشی و اجرای قطعات آهنگسازان ایرانی همراه بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=16816
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *