×
×

برای اجرای برنامه مشترک

  • کد نوشته: 16797
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۴ام دی ۱۳۹۰
  • ۰
  • کیخسرو پورناظری(سرپرست گروه شمس) از اجرای خود با ارکستر سمفونیک پسیفیک شهر اورنج کانتی در کالیفرنیا خبر داد و گفت: این برنامه به مدت چهار شب در آمریکا به روی صحنه خواهد رفت. در این برنامه آثاری از تهمورس و سهراب پورناظری با همراهی گروه شمس و ارکستر سمفونی براساس موسیقی تنبور موسیقی ملی وموسیقی […]

  • کیخسرو پورناظری(سرپرست گروه شمس) از اجرای خود با ارکستر سمفونیک پسیفیک شهر اورنج کانتی در کالیفرنیا خبر داد و گفت: این برنامه به مدت چهار شب در آمریکا به روی صحنه خواهد رفت. در این برنامه آثاری از تهمورس و سهراب پورناظری با همراهی گروه شمس و ارکستر سمفونی براساس موسیقی تنبور موسیقی ملی وموسیقی کردی، ترکیبی از چند فرهنگ موسیقائی ایران اجرا خواهد شد.

    به گزارش ایلنا و به گفته آهنگساز گروه شمس، این قطعات برای اولین بار نواخته می‌شود و برای اولین بار است که ارکستر سمفونیک پسیفیک با یک گروه موسیقی ایرانی اجرای مشترک خواهد داشت . پورناظری در ادامه تصریح کرد:این کارها براساس برداشت آهنگسازان گروه شمس از موسیقی ایرانی و موسیقی سمفونیک است که برای سازهای ایرانی و سازهای کلاسیک نوشته شده است.

    «زیر باران» از ساخته‌های تهمورس پورناظری براساس کلام شفیع کدکنی، کنسرتوبرای کمانچه و ارکستر از ساخته‌های سهراب پورناظری، «یاد» از ساخته‌های تهمورس پورناظری براساس کلام محمدرضا فتاحی، «آی ویو یو» ترانه کردی از ساخته‌های تهمورس پورناظری است که دیوید گارنر، آهنگساز آمریکایی و شهرداد روحانی این آثار را برای ارکستر سنفونیک تنظیم کرده‌اند.

    در این برنامه سهراب پورناظری اشعاری از مولانا و شفعی کدکنی را می‌خواند رهبری ارکستر برعهده کارل اس تی کل ایر رهبر نامدار آمریکائی خواهد بود.

    گروه شمس از سال ۱۹۹۰ تاکنون در کشور امریکا و دیگر کشورهای جهان به معرفی موسیقی ملی ایرانی پرداخته است بطوری که سال گذشته ازسوی شهردار سانفرانسیکو به دلیل معرفی و ترویج موسیقی و فرهنگ ایرانی نشان لیافت دریافت کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=16797
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *