×
×

رضا نوابی خبر داد

  • کد نوشته: 16753
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام دی ۱۳۹۰
  • ۰
  • رضا نوابی(نوازنده سه تار و شاگرد اسماعیل مهرتاش) از آماده بودن ۵۰ نمایش استاد مهرتاش برای تحویل به موزه موسیقی خبر داد. نوابی به خبرنگار ایلنا گفت: نمایشنامه لیلی و مجنون، خسرو و شیرین، مولانا، حافظ، پیر چنگی، خسرو و پرویز، خیام و …ازجمله آثاری مهم استاد مهرتاش است که به مدت ۳۰ سال توسط […]

  • رضا نوابی(نوازنده سه تار و شاگرد اسماعیل مهرتاش) از آماده بودن ۵۰ نمایش استاد مهرتاش برای تحویل به موزه موسیقی خبر داد.

    نوابی به خبرنگار ایلنا گفت: نمایشنامه لیلی و مجنون، خسرو و شیرین، مولانا، حافظ، پیر چنگی، خسرو و پرویز، خیام و …ازجمله آثاری مهم استاد مهرتاش است که به مدت ۳۰ سال توسط من نگهداری شده است.

    وی افزود: علاوه بر نمایشنامه‌ها دو ساز “تار باس” نیز در این آثار وجود دارد که پوست آنها نیاز به تعمیر دارد. همچنین یک سه تار زیرعبایی(کاسه کتابی) نیز در این آثار موجود است که در مقایسه با تارباس‌ها سالم‌تر است.

    نوابی با اشاره به اینکه این سازها ازنظر شکل ظاهری زیاد فوق‌العاده نیستند، خاطرنشان کرد: وجه مهم بودن این سازها به دلیل این است که زنده‌یاد مهرتاش با این سازها به روی صحنه رفته است؛ البته چندین ایشان چندین تار یحیی نیز داشته‌اند که متاسفانه در آتش سوزی جامعه باربد از بین رفته است.

    این هنرمند افزود: همچنین یکسری دست نوشته شامل ترانه‌ها و نمایشنامه با خط خودشان و غیره نیز موجود است که می‌خواهم آنها را به موزه موسیقی بدهم.

    نوابی در پایان خاطرنشان کرد: یکسری مذاکرات مبنی بر تحویل این آثار به موزه موسیقی انجام شده که بعداز مراحل ثبت نام تحویل دهنده آثار انجام خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=16753
       
    برچسب ها مهرتاش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *