×
×

ادای دین به دکتر حسابی

  • کد نوشته: 167085
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه کُر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد در چهارمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه ای در یادبود پرفسور محمود حسابی می پردازد. علیرضا شفقی نژاد رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران با اشاره به رپرتوار این مجموعه موسیقایی در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: طبق […]

    ادای دین به دکتر حسابی
  • گروه کُر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد در چهارمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه ای در یادبود پرفسور محمود حسابی می پردازد.

    علیرضا شفقی نژاد رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران با اشاره به رپرتوار این مجموعه موسیقایی در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته کنسرت پیش روی ما در جشنواره به نوعی ادامه کنسرت تابستان گروه کُر فیلارمونیک ایران در تالار رودکی است که به یاد پرفسور حسابی برای مخاطبان اجرا و خوشبختانه با استقبال آنها نیز روبه رو شد.

    وی ادامه داد: قسمت اول برنامه کنسرت به اجرای سولیست های گروه کر فیلارمونیک ایران اختصاص دارد که در این بخش گلاره وزیری سوپرانو، سایه سدیفی آلتو، یاشار احمدی تنور، حمید خسرو شاهی باس به اجرای برنامه می پردازند. این در حالی است که در بخش دوم برنامه بخشی از قطعه «میسالونگی» اثر موتزارت، قطعه «خدا عشق است» اثر لوریس چکناواریان و «آوه ماریا» اثر کاچینی که هر یک از آنها برای گروه کر تنظیم شده است به مخاطبان ارایه می شود.

    شفقی نژاد در معرفی گروه اجرایی کنسرت بیان کرد: آلوین آوانسیان نوازنده پیانو و کنسرت مایستر، افسانه جابری مدیر مسئول گروه، انوشه جم مدیر داخلی و من به عنوان رهبر ارکستر بخش دیگری از گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهیم. قبلا هم اشاره کرده بودم کنسرت ما ادای دینی به پرفسور حسابی است که علاوه بر تسلط در دانش به صورت کاملا خودجوش روی سازهایی چون ویولن، پیانو، آکاردئون و پیانو کارهایی را انجام داده و این باعث افتخار ماست که در این کنسرت می توانیم چنین برنامه ای را پیش روی مخاطب قرار دهیم.

    این رهبر ارکستر در پایان تاکید کرد: خوشبختانه از آغاز فعالیت های گروه کُر فیلارمونیک ایران این مجموعه توانسته مخاطبان خود را پیدا کند به همین جهت در اجرای جشنواره نیز نگران مخاطب نیستیم زیرا معتقدیم مخاطبانی که به تماشای اجرای ما در جشنواره می نشینند قطعا افرادی هستند که مایل به تماشای کنسرتی با حال و هوایی متفاوت هستند.

    کنسرت گروه کُر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۴ دی ماه در تالار رودکی تهران میزبان تماشاگران سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=167085
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *