×
×

فرزاد طالبی به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد

  • کد نوشته: 166991
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • در متن پیام فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است: هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلّی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و “موسیقی”، طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی […]

    فرزاد طالبی به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد
  • در متن پیام فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

    هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلّی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و “موسیقی”، طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی انسان‌های منزّه را در فراگیرترین و آشناترین ابزار، یعنی نغمه‌ها و آواها، نشان می‌دهد و گواه از حافظۀ تاریخ می‌گیرد که:

     ما همه اجزای آدم بوده‌ایم در بهشت این لحن‌ها بشنوده ایم

    زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویاترین زبان، همین را گواهی می‌دهد و گوشزد می‌نماید که این هنر، بی نیاز به واسطه، رساترین پیام رسان و مؤثرترین زبان فرهنگیِ بی ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینۀ هویّت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانۀ ایرانیان برای سایر ملل به شمار می‌رود.

    از این رو، جشنواره‌ی بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینۀ شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال، شایسته و جامع‌تر از پیش، به رشد و ارتقاء خود بیندیشد. اندیشه‌ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزۀ ” ایران فرهنگی”، به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فرازها و تجربیّات مفید موسیقی سایر کشورها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجۀ معتبر “باربد”.

    و اینک ” جشنواره موسیقی فجر” در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود، به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره‌هایی تازه بردارد امّا یقیناً” دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می‌ماند.

    https://musiceiranian.ir/?p=166991
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *