×
×

حسام اینانلو: انتقاد دارم اما معترض نیستم

  • کد نوشته: 166842
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه موسیقی «صنم» به سرپرستی حسام اینانلو در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تعدادی از شعرهای محمدرضا شفیعی کدکنی و افشین یداللهی را با صدای مظفر شفیعی اجرا می‌کند. حسام اینانلو نوازنده کمانچه و سرپرست گروه موسیقی «صنم» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اجرای گروهش در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی […]

    حسام اینانلو: انتقاد دارم اما معترض نیستم
  • گروه موسیقی «صنم» به سرپرستی حسام اینانلو در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تعدادی از شعرهای محمدرضا شفیعی کدکنی و افشین یداللهی را با صدای مظفر شفیعی اجرا می‌کند.

    حسام اینانلو نوازنده کمانچه و سرپرست گروه موسیقی «صنم» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اجرای گروهش در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: کنسرتی که قرار است در جشنواره روی صحنه ببریم مشتمل بر ۲ پارت است که در بخش اول تکنوازی هایی از اجراها و تجربیات چند ساله اخیرم در حوزه موسیقی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

    وی ادامه داد: در بخش دوم کنسرت هم آثاری از اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی و زنده‌یاد افشین یداللهی به آهنگسازی بنده و امیرعباس ستایشگر و خوانندگی مظفر شفیعی به علاقه مندان ارایه می شود. در این بخش عمده تمرکز و توجه ما روی موسیقی ردیف دستگاهی و آهنگسازی نغمه‌های ایرانی است که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. در این کنسرت کیان شمس نوازنده کمانچه، زمان خیری نوازنده نی، کیارش داودی نوازنده سنتور، مظفر شفیعی خواننده، امیر عباس ستایشگر نوازنده سه تار، رضا اسدی نوازنده تار، امیر احمدخانی نوازنده تار، حجت فرجیان نوازنده عود و من به عنوان نوازنده کمانچه اعضای گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

    این هنرمند در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر طی سال های گذشته بیان کرد: من از سال ۹۰ به صورت مستمر همراه با جشنواره موسیقی فجر بودم و همواره هم تلاش کردم در برگزاری این جشنواره به عنوان یک فرد معترض شناخته نشوم، گرچه به عنوان یک هنرمند انتقاداتی را نسبت به نحوه برگزاری داشته ام اما به طور طبیعی مشکل ساختاری با این رویداد پراهمیت نداشته و ندارم.

    اینانلو در واکنش به اظهارات برخی از منتقدان درباره کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره گفت: ما سالانه غیر از ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر اجراهایی در حوزه موسیقی معاصر یا موسیقی تک نوازی داریم که افرادی چون رامین صدیقی در موسسه «هرمس» و افشین معصومی در موسسه «نغمه حصار» مجری برگزاری آنها هستند که هرکدام توانستند در جریان اجراهای تخصصی نقش موثری را ایفا کنند، بنابراین نباید انتظار داشت که اتفاقات این چنین و امثال اینها همگی در یک هفته یا چند روز جشنواره خلاصه شود. به هر حال بضاعت موسیقی مشخص است و نباید توقع داشته باشیم که همه نوآوری ها و اتفاقات هیجان انگیز در ایام جشنواره باشد.

    وی در پایان عنوان کرد: من بر این باورم در جشنواره موسیقی فجر فقط بخشی از موسیقی کشورمان به مخاطب ارایه می شود به همین جهت خودِ من هیچگاه دنبال اتفاقات جدید در این رویداد نبودم مگر اینکه در حوزه بین المللی شاهد اجراهایی باشیم که چندی پیش توسط رامین صدیقی با آوردن نوازندگانی چون انور براهم به وقوع پیوست و به صورت محدود بعدها در دوره های بعدی جشنواره ادامه پیدا کرد. پس من دوباره تاکید می کنم در جشنواره موسیقی فجر بنا به دلایلی که گفتم نباید انتظار سورپرایز داشت.

    کنسرت گروه «صنم» به سرپرستی حسام اینانلو ساعت ۲۱:۳۰ روی پنجشنبه ۲۱ دی ماه در تالار رودکی میزبان مخاطبان سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=166842
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *