×
×

۱۰ مهرماه همزمان با روز جهانی موسیقی

  • کد نوشته: 1665
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • یازدهمین جشن خانه موسیقی ۱۰ مهرماه همزمان با روز جهانی موسیقی در برج میلاد برگزار می‌شود. در نشست خبری که صبح امروز با حضور داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی و حمیدرضا نوربخش دبیر یازدهمین جشن خانه موسیقی برگزار شد، پیرنیاکان در خصوص چگونگی برگزاری این دوره از جشن گفت: هم‌اکنون یازده سال از پایه‌گذاری خانه […]

  • یازدهمین جشن خانه موسیقی ۱۰ مهرماه همزمان با روز جهانی موسیقی در برج میلاد برگزار می‌شود.

    در نشست خبری که صبح امروز با حضور داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی و حمیدرضا نوربخش دبیر یازدهمین جشن خانه موسیقی برگزار شد، پیرنیاکان در خصوص چگونگی برگزاری این دوره از جشن گفت: هم‌اکنون یازده سال از پایه‌گذاری خانه موسیقی می‌گذرد و ما هر ساله همزمان با روز جهانی موسیقی تولد این خانه را جشن می گیریم در سال‌های گذشته بزرگداشت‌ها و کنسرت‌هایی از اساتید موسیقی را داشته‌ایم که طی یکی دو سال گذشته برای بالا بردن انگیزه بیشتر در نسل جوان و موزیسین در پی به وجود آوردن فضایی برای تولید کارهای ارزشمند هستیم. بر این اساس بین همه سازندگان، خوانندگان، آهنگسازان مسابقه‌ای را برگزار خواهیم کرد.
    وی ادامه داد: امسال تمامی آلبوم‌ها و کتاب‌های منتشر شده در زمینه موسیقی را جمع‌آوری و با بررسی توسط هیئت داوران بهترین آلبوم، آهنگساز و نوازنده اثر را انتخاب و در جشن خانه موسیقی به جامعه هنری ایران معرفی خواهیم کرد.
    وی با اشاره به عدم برگزاری جشن در سال گذشته بیان داشت: ما از سال گذشته چنین تصمیمی را برای جشن خانه موسیقی داشتیم اما از آنجا که استقبال زیادی در خصوص این مسابقه صورت نگرفته بود و آثار کمی به دبیرخانه رسیده بود آن را برگزار نکردیم و تنها از چند استاد پیشکسوت تجلیل کردیم که البته این خود انتقاداتی را در برداشت اما من معتقدم اگر جشن را با تمام کم و کاستی‌هایی که در پیش رو داشتیم برگزار می کردیم قطعا بیشتر مورد انتقاد قرار می‌گرفتیم.
    سخنگوی خانه موسیقی ادامه داد: امسال خوشبختانه کارها را زودتر شروع کرده‌ایم بر این اساس از همه ناشرین موسیقی که اثری تولید کرده‌اند آثار را خریداری خواهیم کرد مگر این که ناشر و یا خود موسیقیدان تمایلی به شرکت و نقد اثرش نداشته باشد.همچنین آلبوم‌های انتخابی در روز جشن به صورت کنسرت برای مدعوین اجرا می‌شوند.
    پیرنیاکان بیان داشت: من معتقدم اقتصاد بازار ،آلبوم های موسیقی را تحت الشعاع قرار داده که برگزاری جشن خانه موسیقی به این شیوه می‌تواند کمکی برای خلق آثار ماندگار در موسیقی باشد. بر این اساس امسال این بخش از جشن خانه موسیقی پررنگ تر و برجسته‌تر اجرا خواهد شد.
    در ادامه این نشست حمیدرضا نوربخش دبیر یازدهمین جشن خانه موسیقی گفت: امسال جشن همزمان با روز جهانی موسیقی در تاریخ ۱۰ مهرماه در برج میلاد به واسطه ظرفیت بالای این سالن برگزار می‌شود که در سه بخش آثار برگزیده را برای این دوره انتخاب می‌کنیم.
    وی ادامه داد: بخش اول مربوط به بهترین آلبوم است به طوری که امسال فقط بهترین آلبوم را در ژانر کلاسیک و سنتی بررسی و در سال‌های آتی خواننده و دیگر عوامل را انتخاب می‌کنیم.
    این خواننده اظهار داشت: در بخش آلبوم‌ها، آثاری را که از شهریور ۸۷ تا شهریور ۸۹ منتشر شده اند را در نظر خواهیم داشت. بخش دوم به بهترین کتاب موسیقی اختصاص دارد.بر این اساس کتاب‌هایی را که در زمینه موسیقی طی شهریور ۸۵ تا شهریور ۸۹ منتشر شده‌اند، بررسی خواهیم کرد.
    وی ادامه داد: بخش سوم جشن به جایزه پرویز مشکاتیان اختصاص دارد که این خود نیز در دو بخش بهترین سنتورنواز و بهترین قطعه ضربی برگزار و در هر بخش برگزیده‌ها انتخاب و در روز جشن قطعه خود را اجرا می‌کنند.
    این خواننده با اشاره به برگزاری جایزه مشکاتیان گفت: از آنجا که ایشان یکی از آهنگسازان و سنتورنوازان برجسته موسیقی ایران بودند از زمان فوت‌شان که هم‌زمان با مهرماه بود، خانه موسیقی تصمیم به برگزاری چنین جایزه‌ای گرفت. البته در سال آتی جایزه فرامرز پایور را نیز برگزار خواهیم کرد.
    نوربخش با اشاره به هیئت داوران یازدهمین جشن خانه موسیقی گفت: ما در هر بخش ۵ داور را انتخاب کرده ایم که البته هیچ کدام از آنها جزء هیئت مدیره خانه موسیقی نیستند چرا که هدفمان عدم ایجاد شبهه بین هنرمندان بود و می‌خواستیم از اساتید و پیشکسوتان خارج از هیئت مدیره استفاده کرده باشیم.
    وی با بیان این که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشن تا اول شهریورماه خواهد بود، ادامه داد: تمامی آثار در تمام بخش‌ها باید تا اول شهریورماه به دبیرخانه ارسال و هیئت داوران پس از بازبینی اثر برگزیده را انتخاب کنند.
    این خواننده با بیان این که جشن یک روزه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ما طبق روال دوره های قبل بزرگداشت‌ها و کنسرت هایی را نیز خواهیم داشت اما جزییات بیشتر در شهریورماه اعلام می‌شود. همچنین امسال تنها بخش سنتی و کلاسیک را داریم و در سال‌های آینده بخش های دیگر را اضافه خواهیم کرد.
    نوربخش در خصوص حمایت مالی ارگان‌های دولتی و خصوصی در برگزاری این دوره از جشن خانه موسیقی گفت: ما هم‌اکنون مشغول مذاکره هستیم که در صورت امکان بتوانیم حامی مالی داشته باشیم و از آنجا که هزینه برج میلاد بسیار زیاد و در مقابل ما هیچ بلیط فروشی نداریم مذاکره ای با شهرداری صورت داده‌ایم تا بتوانیم تخفیف ویژه از این مکان داشته باشیم.
    وی در خصوص حمایت از جوانان در برگزاری کنسرت‌هایشان گفت: ما طی مذاکره با خانه هنرمندان در طول ماه چندین روز را به صورت رایگان در اختیار داریم بر این اساس جوانان موزیسین می‌توانند با مراجعه به خانه موسیقی و در اختیار داشتن این سالن کنسرت‌های خود را برگزار کنند.
    در پایان این نشست پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی در خصوص اجرای قانون کپی رایت در زمینه موسیقی گفت: این مسئله در دستور کار خانه موسیقی قرار دارد و ما در حال پیگیری آن هستیم چرا که طی جلسه با وزیر انجام این کار مصوب و شخصی مسئول پیگیری آن شده است.
    به گزارش فارس، یازدهمین جشن خانه موسیقی به دبیری حمیدرضا نوربخش دهم مهر در برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1665
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *