×
×

رهبر ارکستر آکادمیک تهران:

  • کد نوشته: 16578
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام آذر ۱۳۹۰
  • ۲ دیدگاه
  • رهبر ارکستر آکادمیک تهران گفت: ای کاش موسیقی هم «عادل فردوسی پور» داشت‌ که به راحتی حرف دل اهالی موسیقی را مطرح می‌کرد و از شرایط ما می‌گفت. امین سالمی درباره‌ی دلیل کم‌کاری «ارکستر آکادمیک تهران» در سال جاری به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: وضعیت ارکستر‌های مستقل و خصوصی‌، خیلی با […]

  • رهبر ارکستر آکادمیک تهران گفت: ای کاش موسیقی هم «عادل فردوسی پور» داشت‌ که به راحتی حرف دل اهالی موسیقی را مطرح می‌کرد و از شرایط ما می‌گفت.

    امین سالمی درباره‌ی دلیل کم‌کاری «ارکستر آکادمیک تهران» در سال جاری به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: وضعیت ارکستر‌های مستقل و خصوصی‌، خیلی با ارکسترهای دولتی تفاوت دارد. بنده به عنوان رهبر یک ارکستر مستقل باید هم تابع قوانین دولتی و هم تابع اسپانسرهای مالی باشم‌ اما مشکل اینجاست‌ که نمی‌خواهم به هرقیمتی به صحنه بروم‌ چرا که اسپانسرهای مالی گاهی به هنرمندان توهین می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: وقتی ارکستر‌ خصوصی می‌شود،‌اولین مشکلش همان بحث مالی است. از شرایطی سخن می‌گویم که اسپانسرها وجود دارند‌ اما بیشتر با پاپ خوان‌ها کار می‌کنند و زمانی هم که اسپانسر می‌شوند می‌خواهند حداقل دستمزد ممکن را به ارکستر پرداخت کنند. اسپانسرها می‌خواهند،‌ سلیقه‌ی شخصی خود را بر آثار یک ارکستر اعمال کنند، آنها از ما توقع دارند، قطعات بی‌ارزش اجرا کنیم تا سالن پر شود.

    او تغییر و تحولات مدیریتی در حوزه‌ی موسیقی را از موانع بر سر راه هنرمندان دانست و ابراز عقیده کرد:گاهی برای دوستان مهم نیست که بنده موسیقی ملی اجرا می‌کنم یا موسیقی پاپ و روحوضی به صحنه می‌برم. گاهی فکر می‌کنم،‌ من با یک نوازنده‌ی کنار خیابان فرقی ندارم. وقتی وارد این مراکز می‌شویم برای آنها مهم نیست که بنده نوازنده هستم‌ یا پستچی و یا…

    سالمی درباره‌ی انگیزه‌ی نوازندگان ارکستر در چنین شرایطی، بیان کرد:‌با نوازندگان ارکستر رابطه‌ی دوستانه‌ای داریم و چیزی غیر ازاین هم نمی‌توانست ما را کنار یکدیگر قرار دهد. خوشحالم چرا که نوازندگان ارکستر من فوق‌العاده‌ هستند، آنها واقعا هنرمند هستند نه پول مند!

    رهبر ارکستر آکادمیک تهران همچنین گلایه کرد:یک نفر در مقابل ارکستر آکادمیک تهران سنگ اندازی می‌کند. او نه هنرمند ونه از مدیران این عرصه است اما نمی‌دانم چه خصومتی با من دارد. بنده نیز به عنوان یک رهبر ارکستر مستقل، توانایی ندارم که با این شخص مقابله کنم، کسی هم نیست که پشتم بایستد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارکستر آکادمیک تهران قصد دارد درخارج ازکشور اجرا داشته باشد؟گفت:‌ به هر قیمتی درخارج از کشور اجرا نمی‌کنم، چرا که همیشه نتیجه‌ی خوبی ندارد.

    سالمی سخنانش را اینگونه ادامه داد: می‌دانید چه تعداد نوازنده‌، کنج عزلت را به صحنه اجرا ترجیح دادند و دیگر اسمی از آنها وجود ندارد؟ دلیلش بر بی‌هنر بودن آنها نیست. آنها حیا دارند و به هر قیمتی حاضر نشدند پا به صحنه‌ی اجرا بگذارند، امیدوارم کسی که این درددل‌ها را می‌شنود، اقدامی انجام بدهد.

    این هنرمند عرصه موسیقی دربخش دیگری از سخنانش با اعتقاد بر اینکه، مدیران به ارکستر‌های دولتی اهمیت بیشتری می‌دهند،‌گفت: با تمام توانمندی‌ها و هنری که بردیا کیارس دارد‌، قول می‌دهم‌ اگر مدیر اجرایی ارکستر ملی این ارکستر را ترک کند،‌ارکستر ملی ایران زمین می‌خورد. این در حالی است که ارکستر آکادمیک تهران هیچ نوازنده‌ی مشترکی با ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران ندارد، تنها یک نوازنده‌ی «آلتو» مشترک است که آن را هم ارکستر ملی از ما تقاضا کرد.

    رهبر ارکستر آکادمیک تهران تاکید کرد: بنده به همراه آقای خزاعی (خواننده ارکستر) تمامی تلاشمان را می‌کنیم تا ارکستر سرپا بماند.

    او در پایان سخنانش از احتمال کنسرت ارکستر آکادمیک تهران در اسفند ماه سال جاری خبر داد وافزود:‌برنامه‌ریزی هایی انجام دادیم‌ که بنا بر مساعد بودن شرایط، سه شب در تالار وحدت اجرا داشته باشیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=16578
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *