×
×

«گنج پنهان» نیازمند حمایت

  • کد نوشته: 16566
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام آذر ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • سیدجلال محمدیان حدود ۷۲۰ قطعه از موسیقی تعزیه قدیم را گردآوری کرده‌ است که بخشی از آنها ضبط شده و ادامه ضبط این پروژه موسیقایی نیازمند حمایت‌های جدی است

  • سیدجلال محمدیان حدود ۷۲۰ قطعه از موسیقی تعزیه قدیم را گردآوری کرده‌ است که بخشی از آنها ضبط شده و ادامه ضبط این پروژه موسیقایی نیازمند حمایت‌های جدی است. محمدیان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت: من اکثر این قطعات را از پدرم که صدای بسیار خوشی داشت از کودکی فرا گرفته ام. البته برخی از این قطعات را نیز از راویات دیگری گردآوری کرده‌ام که مربوط به موسیقی مذهبی مناطق مختلف می‌شود.

    وی همچنین تصریح کرد: حدود ۳۲۰ قطعه که مجوزهای آن نیز گرفته شده از این گنجینه را برای اجرا انتخاب کرده ام که تا کنون ۸۰ قطعه آن به همراه یک ساز کوبه ای ضبط شده و برای اضافه شدن سایر سازهای دیگر و همچنین ضبط سایر بخش های آن می بایست حمایت هایی صورت بگیرد.

    این خواننده در ادامه افزود: من قصد دارم این مجموعه را با عنوان «گنج پنهان» و البته در قالب موسیقی مذهبی کرمانشاه منتشر کنم. چرا که از گذشته کرمانشاه گذرگاه کاوران ها و مسافران و زائران عتبات عالیات عراق بوده و از این رو همواره کرمانشاه محل تبادل نغمه های موسیقایی نیز بوده است.

    محمدیان ادامه داد: به دلیل اشرافی که از گذشته بر روی این نغمه ها داشتم بخش آوازی آنها را نیز خودم اجرا کرده و می کنم. در خصوص اشعار این قطعات نیز باید بگویم اکثر اشعار در طول تاریخ دچار تغییراتی شده که ما سعی کرده ایم با کمک علی معلم دامغانی بازنگری جدی و ویراستاری بر روی آنها داشته باشیم.

    وی همچنین گفت: تا کنون حدود ۴۰۰ دقیقه از این گنجینه ملی که معادل ۸۰ قطعه می شود ضبط شده و ما برای ادامه آن نیاز به یک اسپانسر و حامی جدی داریم که امیدوارم بتوانیم در آینده بخش های بعدی آن را ثبت و ضبط و به مردم کشورمان عرضه کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=16566
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *