×
×

گزارش ایسنا از تبلیغاتی که خواننده می‌سازند

  • کد نوشته: 16477
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۹ام آذر ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • یک تراکت، یک شماره تماس و جملاتی چون «بدون هیچ هزینه‌ای خواننده شوید!»، «تهیه‌ی آلبوم موسیقی تخصص ماست»،« سفارش تک آهنگ پذیرفته می‌شود»،«هیچ گونه هزینه‌ای جهت تنظیم آلبوم خود نپردازید»،«‌از استعدادهای جوان خوانندگی حمایت می‌کنیم» و … کافی است تا آنهایی را که آرزوی خواننده شدن را دارند، وسوسه کند. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی […]

  • یک تراکت، یک شماره تماس و جملاتی چون «بدون هیچ هزینه‌ای خواننده شوید!»، «تهیه‌ی آلبوم موسیقی تخصص ماست»،« سفارش تک آهنگ پذیرفته می‌شود»،«هیچ گونه هزینه‌ای جهت تنظیم آلبوم خود نپردازید»،«‌از استعدادهای جوان خوانندگی حمایت می‌کنیم» و … کافی است تا آنهایی را که آرزوی خواننده شدن را دارند، وسوسه کند.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وقتی از گوشه کنار خیابان‌های شهر گذر می‌کنیم، کافی است کمی دقیق‌تر به آگهی‌های نصب شده بر در و دیوار بنگریم تا در میان حجم بالای تبلیغات کلاس‌های کنکور و کاریابی، این بار نمونه تبلیغی « آرزوی ما این است که ستاره‌ی قلب مردم شوید و قله‌ی معروفیت را درزمان کمتر‌ی طی کنید» را ببینید و اولین تماس را برای خواننده شدن یا انتشار آلبومی که مدتها فکرتان را مشغول کرده است،بگیرید.

    پس از جمع‌آوری این تراکت‌ها‌ به‌عنوان علاقه‌مند به خوانندگی با یکی از این به اصطلاح تهیه‌کنندگان تماس گرفته و گفتیم: «مدت‌هاست به دنبال فرصتی برای خواننده شدن هستم.» هنوز جمله تمام نشده بود که با چنین پاسخی مواجه شدیم:«اگر بخواهید‌، خواننده‌ی مجاز شوید‌، بابت هر قطعه باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید و اگر بخواهید خواننده‌ی غیر مجاز شوید،‌ مساله چیز دیگری است و هزینه‌هایتان کاهش می‌یابد. درباره‌ی ترانه، آهنگ و تنظیم هم خیالتان راحت باشد. بهترین‌های موسیقی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.»

    اما وقتی تقاضای ملاقات حضوری در دفتر کار آقای تهیه‌کننده را مطرح کردم، این بار با این پاسخ مواجه شدیم: «لازم به دیدار حضوری نیست،‌ خودمان با شما جهت ضبط در استودیو تماس می‌گیریم.»

    از او می‌پرسیم که آیا تا به حال هنرمند مطرحی را به جامعه موسیقی معرفی کرده‌اید یا نه؟ که اینگونه پاسخ می‌دهد: «قطعا این اتفاق برای ما بسیار رخ داده و یکی از هنرمندانی که او را به جامعه‌ی موسیقی معرفی کردیم و امروز خواننده‌ی بسیار معروفی شده‌، بابک جهانبخش است.»

    این ادعا فرصت خوبی بود که با بابک جهانبخش تماس بگیریم و از او بپرسیم که واقعا چگونه خواننده شده است؟

    اما جهانبخش سوال ما را این گونه پاسخ داد:‌ «بنده موسیقی را آکادمیک آغاز کردم و تحصیلاتم را در این زمینه در آلمان پشت سر گذاشتم. پس از بازگشت به ایران از صدا و سیما مجوز گرفتم و ناظر کیفی اثرم نیز مجتبی میرزاده بود پس از آن هم تلاش کردم زمانی را به فراگیری سلفژ و آهنگسازی اختصاص دهم.»

    جهانبخش درباره‌ی انتشار اولین آلبومش هم این گونه توضیح داد:«سرمایه‌گذار آلبوم اول یکی از دوستان پدرم بود. این آلبوم با کمترین هزینه‌ی ممکن یعنی ۴ میلیون تومان جمع شد‌ چرا که بسیاری از اقدامات را به تنهایی برای این آلبوم انجام دادم و آهنگسازی اثر نیز برعهده‌ی پیام هوشمند بود.»

    این خواننده‌ی پاپ درباره‌ی نحوه‌ی انتشار آلبومش گفت: «آن زمان پشت تمام آلبوم‌های منتشر شده را می‌خواندم و با شرکت‌های مختلف تماس می‌گرفتم تا اینکه محسن رجب‌پور ـ مدیر شرکت فرهنگی هنری «ترانه‌ی شرقی» ـ کار مرا شنید و آن را منتشر کرد.»

    وقتی دلیل این پرسش‌ها را به بابک جهانبخش گفتیم از وجود چنین افراد سودجویی اظهار تاسف کرد و افزود:

    «‌ای کاش تمام جوانان علاقه‌مند به خوانندگی این نکته را در نظر داشته باشند که خوانندگان با زحمت به جایی رسیده‌اند و هیچ کس با پول بالا نمی‌رود. بنده در شرایط سختی زندگی کردم اما وقتی نام کشور آلمان در سابقه‌ی من دیده می‌شود همه به گونه‌ای دیگر می‌اندیشند.»

    او معتقد است:‌« بعضی‌ها دیگری را نردبان می‌کنند برای اینکه خودشان به موفقیت برسند. متاسفانه چنین داستان‌هایی را زیاد می‌شنوم و حتی شنیده‌ام به نام ما بلیت کنسرت نیز می‌فروشند. خطاب به این افراد سودجو باید بگویم،بنده خودم آهنگسازم و نیازی ندارم به کسی پول بدهم تا برایم آهنگ بسازد.»

    جهانبخش همچنین گفت: «شکایت از این افراد سودجو آنقدر مشکل است که باید تمام زندگی‌ات را کنار بگذاری و….»

    ***

    در ادامه‌ی پیگیری‌هایمان با سید محمد میرزمانی ـ مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ـ تماس گرفتیم اما متاسفانه پیگیری ایسنا تاکنون به نتیجه نرسیده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=16477
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *