×
×

تهیه‌کننده موسیقی می‌گوید عمر حضور آوازخوانان، کوتاه است و وقتی برایشان محدودیت‌هایی قائل می‌شوید باید فرصت‌هایی را هم در اختیارشان بگذارید

  • کد نوشته: 164483
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • پس از شروع دوباره فعالیت‌های موسیقیایی پس از دو ماه محرم و صفر و در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی فجر سراغ تهیه‌کننده گروه‌های موسیقی پالت، بمرانی و داماهی رفتیم. احسان رسول‌اف تهیه‌کننده موسیقی در این گفت‌وگو از فعالیت هر یک از این گروه‌ها گفت و به شایعه‌های ایجادشده در خصوص فعالیت‌های انفرادی اعضای آن‌ها پرداخت. دومین آلبوم […]

    تهیه‌کننده موسیقی می‌گوید عمر حضور آوازخوانان، کوتاه است و وقتی برایشان محدودیت‌هایی قائل می‌شوید باید فرصت‌هایی را هم در اختیارشان بگذارید
  • پس از شروع دوباره فعالیت‌های موسیقیایی پس از دو ماه محرم و صفر و در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی فجر سراغ تهیه‌کننده گروه‌های موسیقی پالت، بمرانی و داماهی رفتیم. احسان رسول‌اف تهیه‌کننده موسیقی در این گفت‌وگو از فعالیت هر یک از این گروه‌ها گفت و به شایعه‌های ایجادشده در خصوص فعالیت‌های انفرادی اعضای آن‌ها پرداخت.

    دومین آلبوم موسیقیایی گروه داماهی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

    در حال حاضر مشغول ضبط دومین آلبوم داماهی هستیم. این آلبوم تفاوت‌های فاحشی با آلبوم نخست این گروه دارد، همانند اتفاقی که برای گروه بمرانی افتاد. تقریباً نیمی از آلبوم ضبط‌شده است و تصمیم داریم تا دی‌ماه آن را به پایان برسانیم. اگر امکان‌پذیر باشد در سال جاری و اگر نه در بهار سال آینده منتشر خواهد شد.

    دیگر گروه‌ها مشغول چه فعالیت هستند؟

     آلبوم دوم مهدی ساکی آماده است و در حال حاضر در جشنواره اجراهای بین‌رشته‌ای بخش‌هایی از آلبوم را اجرا می‌کند. این آلبوم با تنظیم سردار سرمست و بانام “کماکان باقی” منتشر خواهد شد. گروه پالت و بمرانی مشغول فعالیت روی آلبوم سومشان هستند. داماهی و بمرانی و آلبوم “کماکان باقی” احتمالاً در جشنواره حضور دارند.

     در خصوص نخستین آلبوم انفرادی امید نعمتی توضیح دهید.

    اولین آلبوم امید نعمتی به اسم “حرمان” دی‌ماه سال جاری وارد بازار موسیقی کشور می‌شود. آلبوم سختی بود و مراحل تهیه آن چهار سال طول کشید. حرمان تاکید ویژه‌ای بر ادبیات فارسی دارد و تمام قطعات دارای اشعار انتخابی هستند، ترانه‌سرایی برای آن‌ها صورت نگرفته است. از غزل‌های غزل‌سرایان بعد مشروطه نظیر هوشنگ ابتهاج، اخوان ثالث، رهی معیری، حسین منزوی و نادر نادرپور استفاده‌شده است. ادبیات موسیقیایی ما از ادبیات غنی ما کمی فاصله گرفته است و از همین جهت ما تصمیم گرفتیم به این امر بپردازیم. این اثر با آهنگسازی و تنظیم صادق تسبیحی و آواز امید نعمتی است.

    فعالیت مستقل خواننده یک گروه موجب ایجاد شایعه‌ها مبنی بر جدا شدن اعضاى گروه و ضربه به فعالیت آن نمی‌شود؟

    مسئله‌ای که در مجموعه فعالیت گروه‌های ما وجود دارد این است که دستمزد تمامی افراد یکسان است. باید به خوانندگان حق بدهیم چراکه عمر حضورشان کوتاه است و حتی ممکن است حنجره‌شان آسیب ببیند. هم‌چنین نمی‌توانند از راه آموزش آواز به درآمد معقولی برسند. اما نوازندگان می‌توانند تا سنین بالا ساز بزنند. عمر حضور آوازخوانان کوتاه است، وقتی برایشان محدودیت‌هایی قائل می‌شوی باید فرصت‌هایی را هم در اختیارشان بگذاری. هر یک از گروه‌ها به یک دامنه موسیقی رسیده است و تنوع ژانری ندارد. شعر و موسیقی ترکیب متفاوتی از ترکیبی که در گروه‌ها وجود دارد، می‌سازد. ما باید به فکر شرایط اقتصادی اعضایمان نیز باشیم. هر یک از اعضا هنرهایی دارند که باید زمینه بروز آن را من به‌عنوان تهیه‌کننده فراهم کنم.

    پس این به معنای جدا شدن اعضاى گروه نیست؟

    همیشه تنش‌هایی درزمینهٔ جدایی گروه‌ها وجود داشته است و شایعه‌ها همیشه وجود دارد. قرار هم نیست تمام پروژه‌ها تا پایان عمر هنرمندان ادامه داشته باشد. در خصوص پالت و دیگر گروه‌های مجموعه من این امر وجود ندارد، در عین انسجام گروه هرکدام از اعضا می‌توانند فعالیت انفرادی‌شان را داشته باشند و امضای خود را در دهه جوانی‌شان در موسیقی داشته باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=164483
       
    برچسب ها احسان رسول‌اف

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *