×
×

این رویداد انحصاری نیست

  • کد نوشته: 164014
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی جمعه شب ۲۴ آذر ماه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در تالار رودکی تهران برگزار شد. امیر مردانه دبیر دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در ابتدای مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته ۲۴ آذر ماه در […]

    این رویداد انحصاری نیست
  • مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی جمعه شب ۲۴ آذر ماه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در تالار رودکی تهران برگزار شد.

    امیر مردانه دبیر دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در ابتدای مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته ۲۴ آذر ماه در تالار رودکی برگزار شد، بیان کرد: دومین دوره جشنواره خوشبختانه برگزار شد و ما شاهد این بودیم بیش از ۱۲۰ هنرمند فعال حوزه موسیقی ایرانی در بخش های مختلف میزبان مخاطبان و علاقه مندان موسیقی کلاسیک ایرانی بودند. این جشنواره پیامدهای بسیار خوبی داشت و باعث شد به این نکته برسیم که درهای این رویداد موسیقایی به روی همه هنرمندان این عرصه باز بوده و اصلا جشنواره انحصاری نیست. نکته دیگر هم حضور استادان بزرگ عرصه موسیقی در این جشنواره بود که امیدوارم با حضور چنین بزرگانی در دوره های بعد شاهد شکوفایی هرچه بیشتر جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی باشیم.

    وی با قدردانی از مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل انجمن موسیقی و کارکنان بنیاد فرهنگی هنری رودکی توضیح داد: از تمام کسانی که در این دوره از جشنواره یاری گر ما بودند تشکر می کنم البته می دانیم که جشنواره حتما دارای اشکالاتی است و می تواند در سال های بعد بهتر از این ها برگزار شود. من قبل از جشنواره پیغام هایی را می شنیدم مبنی بر این که برخی از دوستان منتقد بر این باور بودند که ما بودجه دولتی را دریافت کردیم تا بدون هیچ برنامه خاصی فقط جشنواره ای را برگزار کنیم. بنده از این اظهارات بسیار تشکر می کنم و دست همه منتقدان عزیز را می فشارم و امیدوارم بتوانیم در دوره های بعد این ایرادات را برطرف کنیم.

    پس از پخش کلیپ و اجرای ارکستر «آکادمیک پایتخت» به رهبری شهرام توکلی و خوانندگی وحید تاج، لوح قدردانی و تندیس جشنواره توسط نسترن هاشمی، فرزاد طالبی، علی بوستان، امیر مردانه و سیامک جهانگیری به هنرمندان شرکت کننده بخش «گروه نوازی» اهدا شد.

    سیاوش کامکار سرپرست گروه «ژاو»، هامان خلیلی سرپرست «برافشان»، سهیل کاکاوند سرپرست گروه «راوی»، رضا پرویززاده سرپرست گروه «بحر نور»، نسترن هاشمی سرپرست گروه «بانگ نو»، امیرحسین رئوفی سرپرست «سنتور نوازان تای»، مازیار شاهی سرپرست «گروه میرزاعبدالله»، فرزان پورعارف سرپرست «تیروژ»، کامیار فانیان سرپرست «گروه کهن» از جمله گروه هایی بودند که در این بخش قدردانی شدند.

    پس از اهدای لوح تقدیر شرکت‌کنندگان در بخش «گروه‌نوازی»، سیدرضا طباطبایی خواننده پیشکسوت و توانای مکتب اصفهان روی صحنه آمد و ساز و آوازی به همراهی کمانچه هادی منتظری در مایه بیات اصفهان برای حاضران اجرا کرد.

    پس از اجرای ساز و آواز، کلیپی از صحبت‌های امیر مردانه دبیر دومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران برای مخاطبان حاضر در تالار به نمایش درآمد.

    در ادامه بهرام جمالی، مهدی امامی، سعید نایب‌محمدی، علی‌اکبر صفی‌پور، سامر حبیبی روی صحنه آمدند تا جوایز شرکت‌کنندگان در بخش «ساز و آواز» و «سه‌نوازی» را اهدا کنند.

    کوروش متین، مجتبی عسگری، بابک راحتی، حسین علیشاپور، داریوش کاظمی، علیرضا پوراستاد، منصور جمعه‌زاده، علی‌اصغر عربشاهی، سیدرضا طباطبایی که در این بخش مورد تجلیل قرار گرفتند.

    پس از اجرای تک نوازی سه تار نیز کلیپی از صحبت‌های امیر شریفی، نسترن هاشمی، سیامک جهانگیری، مریم قره‌سو، علی بوستان که از اعضای شوراهای مختلف جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بودند برای حاضران پخش شد. این در حالی است که بعد از این بخش در حضور علی مرادخانی، داریوش طلایی، پویان بیگلر، محمود مخدوم، عباس سجادی، امیر مردانه لوح قدردانی بخش «تکنوازی» و «دونوازی» به زمان خیری، بهناز بهنام‌نیا، پوریا فرجی، محمد ذوالنوری، مرجان مهربان، حجت فرجیان، عماد حنیفه، حمید سکوتی، و هادی منتظری اهدا شد.

    سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اولین سخنرانی رسمی خود بعد از حضور در این سمت گفت: برای کسی که چهار روز بیشتر نیست کارش را شروع کرده صحبت‌کردن هنوز زود است. امیدوارم ما به سنت قرن‌ها، همچنان زبان هنر را رساترین و فصیح‌ترین زبان سخن‌گفتن بدانیم و فضایی را فراهم کنیم تا هنرمندان ایران عزیز و سرافرازمان همچنان با این زبان (زبان عالم) گفتگو کنند. امیدوارم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط آرام‌تر و دلپذیرتری را فراهم کنیم و بر جشنواره‌ها و آیین‌هایی که تکیه بر نسبت‌های هویتی ما و اصالت‌ها دارند، تاکید بیشتری بورزیم.

    پس از صحبت‌های معاون امور هنری، نوبت به قدردانی از شرکت کنندگان بخش «پژوهشی» جشنواره شد که در این بخش  پویا نکویی به عنوان رتبه اول، فریده رضایی و محمد انشایی مشترکا به عنوان رتبه دوم  واحمد ایروانی رتبه سوم تندیس و لوح خود را از رضا پرویززاده، مریم‌قره‌سو، فرزاد طالبی، سیدمحمدمجتبی حسینی، داریوش طلایی، بابک خضرایی دریافت کردند.

    فرزاد طالبی، بهرام جمالی، داود گنجه ای، داریوش طلایی، مریم قرسو، زمان خیری، از جمله مهمانان ویژه مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بودند و احسان تارخ کارگردانی مراسم را به عهده داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=164014
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *