×
×

پس از تشیع در گلزار شهدای جزیره هرمز

  • کد نوشته: 163062
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • مراسم تشیع و خاکسپاری استاد «خالو محمد قنبر هرمزی» از هنرمندان موسیقی استان هرمزگان ظهر امروز در جزیره هزار رنگ «هرمز» برگزار شد. به گزارش ایسنا، پیکر استاد خالو «محمد قنبر هرمزی» امروز با حضور جمعی از مسئولین، جامعه فرهنگ و هنر و شهروندان جزیره هرمز پس از تشیع در گلزار شهدای جزیره هرمز آرام […]

    پس از تشیع در گلزار شهدای جزیره هرمز
  • مراسم تشیع و خاکسپاری استاد «خالو محمد قنبر هرمزی» از هنرمندان موسیقی استان هرمزگان ظهر امروز در جزیره هزار رنگ «هرمز» برگزار شد.

    به گزارش ایسنا، پیکر استاد خالو «محمد قنبر هرمزی» امروز با حضور جمعی از مسئولین، جامعه فرهنگ و هنر و شهروندان جزیره هرمز پس از تشیع در گلزار شهدای جزیره هرمز آرام گرفت.

    در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان، رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان و سایر مسئولان محلی حضور داشتند.

    پیکر استاد خالو قنبر هرمزی از مفاخر موسقی کشور شب ۱۷ آذر توسط هنرمندان و دوستداران عرصه فرهنگ و هنر در اسکله شهید حقانی بندرعباس به سمت جزیره هرمز بدرقه شد.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در حاشیه این مراسم با بیان این‌که هنرمندان از عزت و بزرگی خاصی در میان توده‌های مردم برخوردارند، گفت: با یک عمر هنرآفرینی جامعه خود را به سمت اعتلا و پیشرفت سوق می دهند.

    «علیرضا درویش‌نژاد» در خصوص زنده یاد استاد خالو محمد قنبر هرمزی، از او به‌عنوان میراث ارزشمند موسیقی آیینی استان یاد کرد و افزود: این میراث دیگر تکرارپذیر نخواهند بود، چون هنر این افراد برآمده از عمق جامعه و همراه با سالیان تجربه و تحمل مصائب بسیار است که دیگر بستری برای شکل گیری چنین نسلی فراهم نخواهد بود.

    درویش‌نژاد با اعلام تسلیت جامعه هنری استان به خانواده وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای نمایشی، رییس مرکز موسیقی و مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تهران هنرمندان جزیره هرمز را مورد تفقد خود قرار دادند، تشکر و قدردانی کرد.

    به گزارش ایسنا، خالومحمد قنبر هرمزی هنرمند پیشکسوت موسیقی بومی هرمز شب ۱۳ آذر ماه هنگام اجرای کنسرت نمایش گروه «لیوا» در تئاتر باران دچار سکته قلبی شده بود، ساعاتی پیش در بیمارستان فیروزگر تهران دار فانی را وداع گفت.

    خالو محمد قنبر هرمزی ۸۸ ساله از اعضای اصلی و تأثیرگذار گروه «لیوا» از هرمز پس از اینکه در حین اجرا در تئاتر باران از هوش رفت به وسیله اورژانس به بیمارستان فیروزگر تهران منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.گروه «لیوا»ی هرمز متشکل از پیشکسوتان موسیقی هرمز و از قدیمی‌ترین گروه‌های هرمزگان است که تاکنون در فستیوال‌های مختلف حضور داشته و به معرفی آیین‌های موسیقی هرمزگان پرداخته‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=163062
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *