×
×

منصفی فراموش نخواهد شد

  • کد نوشته: 16303
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام آبان ۱۳۹۰
  • ۶ دیدگاه
  • رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ گفت: فیلم «بی خداحافظی» داستان زندگی من نیست

  • رضا صادقی خواننده پاپ هرمزگانی گفت: فیلم “بی خداحافظی” داستان زندگی من نیست.

    رضا صادقی جمعه شب در نشستی خبری ضمن ابراز خوشحالی از حضور مجدد در بندرعباس و اجرای کنسرت در این شهر، عنوان کرد: من زمانی که در بندرعباس حضور پیدا می کنم از مردم این شهر که چیزهای فراوانی را در مورد موسیقی می دانند درس می گیرم.

    “بی خداحافظی” داستان زندگی من نیست

    وی در ادامه به حضورش در فیلم “بی خداحافظی” اشاره کرد و افزود: دو سال پیش حضور در این فیلم را پذیرفتم و شرطم برای حضور در این فیلم حرف زدن به لهجه بندری بود. در واقع داستان این فیلم داستان زندگی من نیست بلکه این فیلم داستان زندگی جوانی شهرستانی را روایت می کند که پس از رشد در شهرستان به تهران می رود و با سختی فراوانی در آنجا پیشرفت می کند که می شود گفت این داستان شبیه زندگی من است و دقیقا داستان زندگی من نیست.

    این خواننده هرمزگانی ادامه داد: در این فیلم بازیگران و عوامل خوبی حضور دارند و در واقع این فیلم برای من یک یادگاری است. در زمان اکران فیلم “بی خداحافظی” یعنی عید نوروز اگر در ایران باشم قطعا در بندرعباس حضور پیدا خواهم کرد تا در کنار همشهریانم این فیلم را ببینم.

    برای فتح آسمان کشورم به تهران رفتم

    صادقی در خصوص رفتنش به تهران گفت: من در ابتدا باید تاکید کنم که اعتبارم و هرچه که دارم را از بندرعباس به دست آورده ام. من در آن زمان با امکانات بسیار کمی توانست آلبوم “مشکی رنگه عشقه” را در بندرعباس بسازم و پس از اینکه متوجه شدم آسمان شهرم را فتح کردم برای فتح آسمان کشورم به تهران سفر کردم.

    وی با اشاره به زود اشباع شدن خوانندگان جوانی هرمزگانی که در سالهای اخیر به شهرت رسیدند، اظهار داشت: خوانندگان جوان امروز هرمزگان پس از اجرای چند کنسرت در بندرعباس و یا یک بار آمدن به تهران به سرعت اشباع می شوند و فکر می کنند به بهترین خواننده تبدیل شده اند اما من سختیهای فراوانی چه در بندرعباس و چه در تهران کشیدم تا توانستم به یک جایگاه خوب دست پیدا کنم.

    این خواننده پاپ با اشاره به وجود دغدغه زنده نگه داشتن موسیقی هرمزگان در میان خوانندگان جوان این استان، بیان داشت: خوشبختانه بسیاری از خوانندگان جوان هرمزگانی برای زنده نگه داشتن موسیقی هرمزگان تلاشهای فراوانی را انجام داده اند و در واقع این دغدغه میان آنها وجود دارد.

    صادقی مشکی را برای خود یک تفکر و عقیده دانست و تصریح کرد: مشکی برای من یک رنگ نیست بلکه من با انتخاب مشکی می خواستم یک رنگی را نشان دهم و نشان دهم که دوست دارم در همه حال یک رنگ باشم چون بر این باورم که ماندنی ام و خواندنی نیستم.

    منصفی فراموش نخواهد شد

    وی در ادامه ابراهیم منصفی را یکی از شاخصه های هنری بندرعباس دانست و عنوان کرد: ابراهیم منصفی در واقع پایه گذار موسیقی مدرن در بندرعباس است و او تبدیل به یک یادگاری در بندرعباس شده و اگر همواره اسمی از او برده نشود او فراموش نخواهد شد چون تبدیل به یک یادگاری شده است.

    سلطان مشکی با تاکید بر اینکه امروز نیاز است برای اثبات یک نوع تفکر در تهران حضور پیدا کنی، اظهار داشت: امروز باید برای تثبیت جایگاه و تفکرت به تهران سفر کنی و زمانی که تثبیت شدی می توانی در هر شهر دیگری زندگی کنی. من فکر می کنم خودم در تثبیت نوع تفکرم در موسیقی تا کنون ۸۰ درصد موفق بوده ام.

    صادقی به سفرش به بلژیک اشاره کرد و افزود: من اواخر ماه محرم به بلژیک سفر خواهم کرد تا در مدت پنج ماه چیزهای جدیدی از موسیقی را بیاموزم و یکی از اهدافم این است که بتوانم ادبیات هرمزگان را در قالب موسیقی پاپ به دنیا ارائه کنم.

    رضا صادقی یک تفکر است

    این هنرمند هرمزگانی با بیان اینکه رضا صادقی یک خواننده نیست بلکه یک تفکر است، تصریح کرد: من از روز اول با یک نوع تفکر خاص و منسجم کارم را آغاز کردم و زمانی که در مناطق مختلف و یا خارج از کشور به اجرای موسیقی می پردازم مخاطبان به من می گویند که ما تفکر و حرفی که پشت موسیقی تو نهفته را دوست داریم و امروز در دنیا بیشتر به تفکر موسیقی توجه می شود.

    وی ادامه داد: من به مطالعه کتابهای فلسفه اجتماعی بسیار علاقه مند هستم و به همین دلیل کتابهای دکتر شریعتی و شاملو را بسیار مطالعه می کنم و این مطالعات در تفکر موسیقی ام تاثیر گذار است.

    صادقی در خصوص غم و ناراحتی که در آهنگهایش وجود داشت گفت: من در یک برهه زمانی دیدم منظور از شادی در کشور ما تبدیل به حرکات و موسیقیهای نادرست شده که به همین دلیل دوست داشتم این غم و درد را در موسیقی هایم بیان کنم. من در موسیقی پله به پله حرکت کردم و کم کم در حال گفتن آن حرفی هستم که دوست دارم و در درون خودم احساس می کنم سیر صعودی داشته ام.

    مردم به تفکر موسیقی توجه دارند

    این خواننده هرمزگانی با بیان اینکه موسیقی دنیا رو به قومی گرایی است، اظهار داشت: مردم از شنیدن صداهای تکراری خسته شده اند و به دنبال صداهای جدید هستند. من زمانی که به زبان بندری موسیقی اجرا می کنم مردم شاید متوجه زبان ترانه نشوند اما از تفکری که پشت این موسیقی وجود دارد استقبال می کنند و در واقع امروز مردم فارغ از کلام بیشتر به تفکر موسیقی توجه دارند.

    وی افزود: مردم ایران ابراهیم منصفی را به عنوان مبارزی متفکر در موسیقی می شناسند که به جنگ محرومیت رفت و به همین دلیل منصفی جایگاه خاصی در میان مردم ایران دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=16303
       
    برچسب ها رضا صادقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *