×
×

توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه با طرف ایتالیایی

  • کد نوشته: 162429
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۵ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرعامل بنیاد رودکی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه همکاری با طرف ایتالیایی از عمل کردن به وعده این بنیاد برای ارائه بلیت‌های ارزان‌قیمت در اجرای ارکستر سمفونیک سخن گفت. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صفی‌پور ـ مدیرعامل بنیاد رودکی ـ صفی‌پور که چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا از ارائه بلیت‌های ارزان‌قیمت کنسرت ارکستر سمفونیک تهران […]

    توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه با طرف ایتالیایی
  • مدیرعامل بنیاد رودکی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه همکاری با طرف ایتالیایی از عمل کردن به وعده این بنیاد برای ارائه بلیت‌های ارزان‌قیمت در اجرای ارکستر سمفونیک سخن گفت.

    به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صفی‌پور ـ مدیرعامل بنیاد رودکی ـ صفی‌پور که چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا از ارائه بلیت‌های ارزان‌قیمت کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در تالار وزارت کشور خبر داده بود؛ در این‌باره گفت: ما به آنچه قول داده بودیم عمل کردیم و برای این کنسرت بلیت‌های ۱۰هزار تومانی فروختیم؛ امیدوار هستم این سیاست‌ها ادامه پیدا کند.

    اظهار کرد: بنیاد رودکی در مسیر ماموریت‌هایش برنامه‌ریزی حضور در فعالیت‌های بین‌المللی را انجام می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این همکاری‌های بین‌المللی در حوزه ارکسترها اتفاق می‌افتد. چند اتفاقی که بین ایران و ایتالیا در زمینه ارکسترها افتاد نقطه عطفی در همکاری‌های بنیاد رودکی با مجموعه های بین المللی است.

    او اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته میان پنج طرف دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بنیاد رودکی، دانشگاه هنر و مجموعه ایتالیایی متشکل از دانشگاه ساپینزا ف ارکستر جوانان جهان امضا شد؛ با همکاری سفارت دو کشور انجام شد.

    صفی‌پور با بیان اینکه این تفاهم‌نامه دارای پنج بند است، ادامه داد: یکی از این بندها به کمک دانشگاه ساپینزا برای آموزش نوازندگان ما برمی‌گردد که خوشبختانه در چند ماه گذشته استادانی از ایتالیا به ایران آمدند تا آموزش‌های کوتاه‌مدتی را به نوازندگان ما دادند؛ خوبی کار در این بود که ما در هزینه‌ها از طرف ایتالیایی کمک گرفتیم.

    او درباره بندهای دیگر این تفاهم‌نامه اظهار کرد: دومین بند نیز به اجرای قطعات موسیقایی با موضوعات دینی ارتباط داشت؛ به هر حال ما مدعی کشوری هستیم که صاحب این سبک‌ها است و ما در حوزه‌های مختلفی مانند تئاتر و موسیقی دارای سبک‌هایی هستیم که می‌توانیم با این سبک‌ها مفاهیم دینی خود را اجرا کرده و به کشورهای دیگر معرفی کنیم. خوشبختانه این بند نیز در کلیسای «سانتا ماریا» اتفاق افتاد و قرار است به زودی در تهران نیز اجرایی به روی صحنه برود.

    مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: ما در این زمینه به فهم مشترکی رسیدیم؛ از طرفی به همت وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش‌های بسیار خوبی برای گفت‌وگوی میان ادیان انجام می‌شود. ما نیز سعی می‌کنیم در هر با همین دیدگاه جلو برویم چه بسا مفاهیمی که در سطح اندیشمندان بزرگ با محوریت گفت‌وگوی ادیان مطرح می شود می‌تواند با زبان هنر به ویژه موسیقی راحت‌تر به عموم مخاطبان منتقل شود.

    صفی‌پور در ادامه صحبت‌های خود درباره همکاری با کشورهای دیگر نیز گفت: اگر می‌بینید امضای این تفاهم‌نامه به راحتی با ایتالیا انجام می‌شود دلایل مختلفی دارد. اول اینکه سفارت و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و سفارت ایتالیا در ایران همکاری‌های خوبی در این زمینه دارند. همین ارتباطات باعث می‌شود پروژه‌های دیگر ما نیز به سرانجام برسد.

    او اضافه کرد: ما با سایر کشورها نیز مذاکراتی انجام دادیم اما تا زمانی که این مذاکرات به نتیجه نهایی نرسد نمی‌توانیم آن را رسانه‌ای کنیم. در حال حاضر با پنج کشور دیگر درحال مذاکره هستیم که برخی به مراحل خوبی رسیده است. اخیرا با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جلسه‌هایی داشتیم که بنیاد رودکی در اعزام گروه‌های موسیقی سنتی به خارج از کشور کمک کند که بخشی از نتایج این کار در ایام فجر مشخص می‌شود.

    مدیرعامل بنیاد رودکی همچنین درباره زمان اجرای آئینی ارکستر ملی ایران که به دلیل وقوع زلزله غرب کشور به تعویق افتاد؛ اظهار کرد: قطعات این کنسرت دارای محتوایی معنوی و خاص بود بنابراین ما منتظر فضای مناسبی هستیم تا این اجرا را برگزار کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=162429
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *