×
×

هنرمند عرضه موسیقی

  • کد نوشته: 16214
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام آبان ۱۳۹۰
  • ۳ دیدگاه
  • حسین دهلوی ـ هنرمند عرضه موسیقی ـ در بیمارستان بستری شد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آهنگساز از روز گذشته ـ ۱۷ آبان ماه ـ به دلیل عدم تعادل جسمی در بیمارستان «سجاد» تهران بستری شده است. همسر این هنرمند در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا،‌ بیان کرد: قرار است دهلوی […]

  • حسین دهلوی ـ هنرمند عرضه موسیقی ـ در بیمارستان بستری شد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آهنگساز از روز گذشته ـ ۱۷ آبان ماه ـ به دلیل عدم تعادل جسمی در بیمارستان «سجاد» تهران بستری شده است.

    همسر این هنرمند در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا،‌ بیان کرد: قرار است دهلوی به مدت دو شب در ICU بستری باشد تا از هر نظر تحت کنترل قرار گیرد.

    حسین دهلوی، در سال ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد و آموزش موسیقی را از پنج سالگی نزد پدرش، معزالدین دهلوی که از شاگردان علی اکبر شهنازی بود، آغاز کرد.

    او در دوره‌ی هنرستان با همکاری ابوالحسن صبا ارکستر شماره یک هنرهای زیبا را راه‌اندازی و تعدادی از آثار صبا را برای ارکستر تنظیم کرد. پس از درگذشت استاد صبا در سال ۱۳۳۶، رهبری این ارکستر که بعداً ارکستر صبا نامیده شد به دهلوی واگذار شد.

    این آهنگساز در سال ۱۳۸۲به عنوان چهره‌ی ماندگار معرفی شد و «محمدرضا شجریان» ـ استاد آواز ایران ـ نیز اواخر سال گذشته در یکی از اجراهای ارکستر آکادمیک تهران از دهلوی تقدیر کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=16214
       
    برچسب ها حسين دهلوي

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *