×
×

از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهور»

  • کد نوشته: 161274
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «آثار درویش خان» اثری از «ارشد تهماسبی»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهور»، روانه بازار موسیقی شد.+جزئیات کامل این اثر را در ادامه دنبال کنید

    از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهور»
  • آلبوم موسیقی «آثار درویش خان» اثری از «ارشد تهماسبی»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهور»، روانه بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «آثار درویش خان»، مجموعه‌ایست ارزشمند از «ارشد تهماسبی» و «داریوش زرگری»، دونوازنده سرشناس موسیقی کشورمان که در قالب ۱۹ قطعه به عناوین «پیش درآمد ماهور»، «چهار مضراب ماهور»، «رنگ ماهور-قهرو آشتی»، «رنگ ماهور-دوم»، «پیش درآمد راک»، «پولکا»، «رنگ اصفهان»، «رنگ شوشتری»، «پیش درآمد چهارگاه»، «رنگ همایون»، «رنگ اصفهان-غنی و فقیر»، «رنگ اصفهان-سوم»، «پیش درآمد افشاری»، «رنگ افشاری»، «رنگ افشاری دوم»، «پیش درآمد ابوعطا»، «رنگ ابوعطا»، «پیش درآمد سه گاه» و «رنگ سه گاه» به اجرا در آمده است.

    در این دو نوازی تار و تنبک، تعدادی از بهترین آثار «درویش‌خان»، در کنار هم گرد‌آوری شده است. نگارش نت‌های این مجموعه در قالب کتاب باعث شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. «درویش‌خان» را می‌توان از اولین آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک ایرانی دانست. این آثار بخش مهمی از کارگان اجرایی ساز تار و موسیقی ایرانی محسوب می‌شود. اجرای زیبا و دقیق «ارشد تهماسبی» شنیدن با لذت این قطعات را میسر کرده است. همراهی تنبک نیز با مرحوم «داریوش زرگری» بوده است.

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «آثار درویش خان»، توسط شرکت فرهنگی و هنری «ماهور» منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=161274
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *