×
×

آهنگساز این سریال پرمخاطب در اولین گفت و گوى مفصلش خبر داد

  • کد نوشته: 158458
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • امیر توسلى، آهنگساز سریال شهرزاد در گفت و گوى مفصلى که با خبرنگار سایت موسیقى ما داشت، از انتشار و اجراى زنده موسیقى متن این سریال خبر داد. هفته گذشته و همزمان با پخش آخرین قسمت فصل دوم سریال «شهرزاد»، آهنگساز این مجموعه مهمان دفتر سایت «موسیقی ما» بود و با اینکه اصولاً حضور کمی […]

    آهنگساز این سریال پرمخاطب در اولین گفت و گوى مفصلش خبر داد
  • امیر توسلى، آهنگساز سریال شهرزاد در گفت و گوى مفصلى که با خبرنگار سایت موسیقى ما داشت، از انتشار و اجراى زنده موسیقى متن این سریال خبر داد.

    هفته گذشته و همزمان با پخش آخرین قسمت فصل دوم سریال «شهرزاد»، آهنگساز این مجموعه مهمان دفتر سایت «موسیقی ما» بود و با اینکه اصولاً حضور کمی در رسانه‌ها دارد، برای اولین‌بار بعد از گذشت دو سال و نیم از پخش «شهرزاد»، پاسخگوی سوالات ما درباره موسیقی فصل اول و دوم این سریال بود.

    توسلى با اشاره به این موضوع که تاکنون براى ٢٢ قسمتِ فصل ١ حدود هشتصد دقیقه و ١۵ قسمتِ فصل ٢ چیزی حدود پانصد و پنجاه دقیقه و در کل حدود هزار و چهارصد دقیقه موسیقى ساخته، گفت: «موسیقی سریال شهرزاد، کار بسیار سختی بود که هم قصد اجرای زنده آن را دارم و هم قصد انتشارش را. به نظرم وقتی این کار به صورت مستقل منتشر شود، آنوقت مشخص می‌شود که چه اتفاقی در موسیقی رخ داده است. من دو سه برنامه برای اجرای کارها در نظر دارم که چون تا به حال این‌کار را نکرده‌ام، می‌خواهم به بهترین نحو و البته شکل متفاوتی آن را انجام دهم که بیشتر به صورت پرفورمنس خواهد بود.»

    یکى از موضوعات دیگرى که به طور مفصل درباره آن صحبت شد، حضور محسن چاوشى و سینا سرلک در این سریال و نوع تعامل آنها با یکدیگر بود. توسلى در بخشى از حرف هایش درباره اینکه انتخاب محسن چاوشی بر اساس چه اِلمان و فاکتورهایی بوده، گفت: «طبیعتاً در پروژه‌ای با این سطح و اندازه، ترجیح می‌دهی خواننده‌ای را انتخاب کنی که علاوه بر این‌که به فضای ذهنی تو نزدیک‌تر است، صدایش هم بهتر روی کار بنشیند و بتواند سکانس‌های مورد نظرت را ساپورت کند. به هر حال اگر هر کدام از خواننده‌ها می‌آمدند، تأثیر خاصی روی آن سکانس می‌گذاشتند ولی از نظر من و تیم تولید، صدای چاوشی مناسب‌تر بود.»

    با او درباره مخاطبان زیاد چاوشى و نسبت این موضوع با انتخابش به عنوان خواننده این سریال و همچنین حواشى ایجاد شده در مورد استفاده از قطعه سینا سرلک در سریال نیز صحبت کردیم. در جریان این گفت و گو، علاوه بر سریال شهرزاد درباره سایر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی این هنرمند همچون «مختارنامه»، «نهنگ عنبر»، «مکس» و… هم صحبت کردیم. همچنین یکی دیگر از مباحث ما هم پیرامون حضور این آهنگساز در کنار مازیار فلاحی بود.

    متن کامل گفت و گو با امیر توسلی، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه از سایت «موسیقی ما» منتشر می‌شود. او در این گفت و گو براى اولین بار درباره اتفاقاتى صحبت کرده که شاید بسیارى از مخاطبانش هم آنها را ندانند.

    https://musiceiranian.ir/?p=158458
       
    برچسب ها امير توسلى

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *