×
×

توسط کامیار فانیان نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی

  • کد نوشته: 155842
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • کامیار فانیان نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی اجرای پژوهشی با محوریت «بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی» را در اصفهان برگزار می کند.
    +پدیده ای که شاید در موسیقی ایران کمتر به آن پرداخته شده، ریتم است

    توسط کامیار فانیان نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی
  • کامیار فانیان نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی اجرای پژوهشی با محوریت «بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی» را در اصفهان برگزار می کند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، اجرای پژوهشی «بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی» با هنرمندی کامیار فانیان روز شنبه ۲۵ شهریور ماه در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

    کامیار فانیان درباره این اجرا گفت: «پدیده ای که شاید در موسیقی ایران کمتر به آن پرداخته شده، ریتم است. بررسی دقیق مساله ریتم می تواند بستر تازه ای را برای آموزش، تحقیق و آهنگسازی در موسیقی ایرانی فراهم کند که ما تصمیم داریم در این اجرا به فضا تا حدی نزدیک شویم. اجرای ما شامل تکنوازی دوتار شرق خراسان است که در آن توضیحاتی از رساله های قدیمی از جمله شیخ صفی الدین ارموی و رساله «بنایی» درباره ادوار موجود در موسیقی ایرانی بیان می شود.ضمن اینکه توضیحاتی درباره مساله ریتم در موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی با ارایه مثال های عملی این مساله برای شنوندگان از جمله مواردی است که در این اجرا به مخاطبان ارایه می شود.»

    فانیان توضیح داد: «من دوتار شرق و شمال خراسان، تنبور منطقه گوران و دوتار ترکمن را در سالیان گذشته آموخته ام و در عین حال سه تار را در محضر استادانی مانند محمدرضا لطفی، مسعود شعاری، داریوش طلایی، ارشد تهماسبی و علی بیانی کار کرده ام. این گشتن در موسیقی ایرانی و سیر در نقاط مختلف ایران، مسایلی در موسیقی این مناطق را برایم هویدا کرده که شاید برای دیگران دست یافتنی نباشد. من امیدوارم این اجرای پژوهشی آغازی باشد تا ریتم در موسیقی محلی کابرد بیشتری در موسیقی ایرانی پیدا کند. این مساله می تواند برای کسانی جالب باشد که می خواهند با افق های جدید به آهنگسازی در موسیقی ایرانی بپردازند.»

    اجرای پژوهشی «بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی» روز ۲۵ شهریور در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=155842
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *