×
×

همزمان با برگزاری کنسرت تنبورنوازان «واله»

  • کد نوشته: 155677
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • کنسرت تنبورنوازان «واله»، نیمه دوم از شهریور ماه ۱۳۹۶ در «خانه هنرمندان» برگزار می‌شود. این در حالیست که آخرین اثر مکتوب «حیدر کاکی»، سرپرست این گروه نیز همزمان با این کنسرت، رونمایی خواهد شد.
    +این گروه امید آن دارد که باحمایت دوستداران ساز تنبور وموسیقی کهن آن بتواند رسالت خود را به درستی و به دور از هرگونه حاشیه به سرانجام برساند

    همزمان با برگزاری کنسرت تنبورنوازان «واله»
  • کنسرت تنبورنوازان «واله»، نیمه دوم از شهریور ماه ۱۳۹۶ در «خانه هنرمندان» برگزار می‌شود. این در حالیست که آخرین اثر مکتوب «حیدر کاکی»، سرپرست این گروه نیز همزمان با این کنسرت، رونمایی خواهد شد.

    کنسرت گروه «واله»، در ساعت ۱۹ از تاریخ ٢۴ شهریور سال جاری، در «خانه هنرمندان» شهر تهران، در دو بخش به اجرا در می‌آید و در حاشیه این کنسرت، مراسم رونمایی از آخرین کتاب منتشر شده «حیدر کاکی» تحت عنوان «ته رزهای باستانی تنبور» که نت نویسی آموزشی-تحلیلی مقامهای مجلسی ومجازی تنبور است، با حضور اساتید بر جسته موسیقی برگزار خواهد شد.

    گروه «تنبور نوازان واله»، در سال ١٣٩۴ توسط «حیدرکاکی» تشکیل شد. این گروه فعالیت خود را در راستای حفظ فرهنگ موسیقایی تنبور ومعرفی صحیح این موسیقی باستانی ومقامهای کهن آن شروع کرده و در این راستا، تاکنون کنسرت‌ها و کارگاههای آموزشی و پژوهشی متعددی اجرا نموده است.

    این گروه امید آن دارد که باحمایت دوستداران ساز تنبور وموسیقی کهن آن بتواند رسالت خود را به درستی و به دور از هرگونه حاشیه به سرانجام برساند.

    کنسرت پیش روی گروه «واله»، در دو بخش تقدیم مخاطبان می‌شود که بخش اول آن را «تصنیف پریزاد»، – آهنگساز حیدر کاکی شعر سعدی-، «آواز شاه خوش نشینی بر اساس مقام شاه خوشینی»، «تصنیف وه هار» -آهنگساز حیدر کاکی شعر فولکلور-، «قطعه بی‌کلام وداع» -آهنگساز استاد علی اکبر مرادی-، «تصنیف قدیمی باده نوشان با شعر فولکلور»، «سوار سوار مقام قدیمی بی‌کلام» و «تصنیف فراق»، -اهنگساز استاد علی اکبر مرادی- تشکیل می‌دهد و در بخش دوم نیز «عاشقان»، -آهنگساز حیدر کاکی براساس مقام بایه بایه شعر مولانا-، «قطعه بیکلام بیکران»، -آهنگساز حیدر کاکی-، «مقام گل و خاک»، -به روایت استاد علی اکبر مرادی با شعر فولکلور-، «ساز و اواز»، -براساس مقام قطار سحری شعر مولوی کرد-، «قطعه بی‌کلام مهجوری»، -آهنگساز استاد علی اکبر مرادی- و «خانه می‌ری»، -تنظیم حیدر کاکی با شعربیسارانی- به اجرا در خواهد آمد.

    شایان ذکر است که کنسرت گروه «تنبور نوازان واله»، در ساعت ۱۹ از تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال جاری، در «خانه هنرمندان»، همرمان با رونمایی تازه‌ترین کتاب «حیدر کاکی»، برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این کنسرت به سامانه www.tiwall.com مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=155677
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *