×
×

توسط سایت رسمی این آهنگساز

  • کد نوشته: 15183
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام مهر ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • مدیر سایت رسمی کیتارو اعلام کرد: چنین خبری صحت ندارد و قرار نیست کیتارو به ایران بیاید

  • سایت رسمی اینترنتی کیتارو، خبر اجرای این آهنگساز ژاپنی در ایران را تکذیب کرد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش خبر کنسرت کیتارو خواننده و نوازنده ژاپنی برای پاسداشت صلح در ایران منتشر شد، اما طی پیگیری‌ ایسنا از انتشار این خبر، مدیر سایت رسمی کیتارو اعلام کرد: چنین خبری صحت ندارد و قرار نیست کیتارو به ایران بیاید.

    او ادامه داد: نمی‌دانم این خبر را چه کسی منتشر کرده است، مدتی است خیلی‌ها از ما چنین سوالی می‌پرسند، اما باید بگویم این خبر شایعه است.

    کیتارو سال ۱۹۵۳با نام واقعى «ماسانورى تاکاهاشى» در ژاپن به دنیا آمد.

    پس از فراگیرى نواختن گیتار الکترونیک، با گروه خود به نام «آلباتراس» شروع به برگزارى برنامه‌هایى در مهمانى‌ها و کلوب‌ها کرد. نام کیتارو که یک شخصیت کارتونى تلویزیونى بود در همین زمان از سوى دوستانش بر او نهاده شد.

    بزرگترین اثرش در این زمان اُتیس و ردینگ بود. کیتارو خود در مورد این اثر مى‌گوید: «موسیقى من احساسى از تعمق و مهربانى را در مخاطب بر مى‌انگیزد و در واقع نه ریتم است و نه بلوز، اما مخاطب احساسى مشابه احساس موسیقى سُل را در خود احساس مى‌کند.

    در اوایل دهه هفتاد او به طور کلى تغییر رویه داد و کار با کیبورد را آغاز کرد. او به گروه «فار ایست فَمیلى» پیوست و با آنها گذار به دور جهان را آغاز کرد.

    در این مسافرت‌ها، کیتارو با «کلاوس شولز»، نوازنده سینتى سایزر و بنیانگذار گروه «تنجرین دریم» آشنا شد. شولز براى گروه دو آلبوم تولید کرد و کیتارو کلاس فشرده‌اى را نزد او به فراگیرى سینتى سایزر گذراند.

    او پس از بازگشت به ژاپن کار تکنوازى خود را آغاز کرد. دو آلبوم اولیه‌اش با نام‌هاى «تن کاى» و از داستان ماه کامل «به نوعى جنون و هوس، آئین و کیش» براى جنبش در حال تولد موسیقى «نیو ایج» تبدیل شد. اما آلبوم «جاده ابریشم» بود که توجه جهانیان را به سوى او جلب کرد. جاده ابریشم، موسیقى بود که براى یک مستند ژاپنى که به مدت پنج سال در تلویزیون به نمایش در مى‌آمد، ساخته شده بود.

    این آلبوم با استقبالى جهانى روبه رو شد و در پى این استقبال، کیتارو در سال ۱۹۸۷ با همکارى موسیقیدان‌هاى مختلفى مانند «میکى هارت» و «جان اندرسون» توانست آلبوم‌هایى مانند« نور روح» را به بازار عرضه کند.

    در همین سال بود که او آلبوم‌هاى قدیمى خود را هم بازتکثیر و توزیع کرد اما این بار در سطحى جهانى و تور خود به آمریکا را شروع کرد و توانست با اجراى اولین تور زنده خود تنها در آمریکاى شمالى دو میلیون آلبوم به فروش برساند.

    کیتارو در سال بعد توانست با خلق موسیقى فیلم «بهشت و زمین» شهرتى دوباره کسب کند و برنده جایزه بالاترین امتیاز در سال ۱۹۹۴ شود. اما اوج موفقیت او در عرصه موسیقى، دریافت جایزه سال ۲۰۰۱ براى آلبوم «در فکر تو» بود.

    او هر ساله براى تکریم و احترام به «مادر زمین» کنسرتى در کوه فوجى یا در نزدیکى خانه ‌اش در کلرادو برگزار مى‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=15183
       
    برچسب ها کیتارو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *