×
×

۱۷ مرداد ماه سال جاری

  • کد نوشته: 151319
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • هفتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز (کرج)، نیمه دوم مرداد ماه سال جاری، در سالن «سیروس صابر»، ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد البرز برگزار می شود.

    +مهدی پور: این برنامه که با استقبال بسیار پرشور علاقه مندان همراه شده و بصورت رایگان و برای عموم آزاد است، تنها برنامه ایست که در طول این سه-چهار دهه، در کرج برگزار می شود

    ۱۷ مرداد ماه سال جاری
  • سبحان مهدی پور

    سبحان مهدی پور

    هفتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز (کرج)، نیمه دوم مرداد ماه سال جاری، در سالن «سیروس صابر»، ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد البرز برگزار می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این نشست در ساعت ۱۹ از تاریخ ۱۷ مرداد ماه، در سالن «سیروس صابر» برگزار می گردد که در ادامه ۶ نشست تخصصی و پژوهشی پیشین و به همت آموزشگاه موسیقی «آوای دل» گوهردشت کرج با مدیریت «سبحان مهدی پور»، خواننده و هنرمند فعال، در دومین سه شنبه هر ماه در حال اجرا می باشد.

    «سبحان مهدی پور»، هدف از برگزاری این نشستها را اینگونه عنوان می کند: «علیرغم پتانسیل بسیار بالای شهرستانها، متاسفانه موسیقی فقط در تهران و پایتخت متمرکز گردیده و علاقه مندان شهرستانی از این موهبت الهی بی بهره مانده اند؛ لذا با توجه به علاقۀ بسیار اینجانب به ساز و آواز که از ۷-۸ سالگی با آن زندگی کرده ام و گوش دادن به آثار فاخر گلها یکی از دل مشغولیهای من بوده، تصمیم گرفته ام با توجه به امکانات موسسۀ فرهنگی و هنری ای که من دارم، اقدام به برگزاری این نشستها نمایم که شکر خدا این هفتمین نشستی است که برگزار خواهد شد و تخصصا در زمینۀ موسیقی و مباحث مرتبط با آن همراه با اجرای برنامه می باشد.»

    وی می افزاید: «از محسنات این نشست این است که خیلی از هنرمندان و مدرسینی که سالها در این استان آموزش موسیقی داده اند و مهجور مانده اند، با آمدن روی سن و اجرای برنامه خانواده ها و علاقه مندان با نام این هنرمندان که تاکنون بعضی از آنها اجرائی نداشته اند آشنا می شوند. این برنامه که با استقبال بسیار پرشور علاقه مندان همراه شده و بصورت رایگان و برای عموم آزاد است، تنها برنامه ایست که در طول این سه-چهار دهه، در کرج برگزار می شود. ما نمونه این نشست را تا کنون در کرج نداشته ایم و خوشحالم که بانی اولین نشست تخصصی موسیقی کرج هستم.»

    مهدی پور با اشاره به آغاز این نشستها می گوید: « اولین نشست در دیماه ۱۳۹۵ با عنوان «پژوهشی پیرامون تعزیه و نقش و تاثیر آن بر موسیقی دستگاهی» بود که با حضور و کارشناسی هنرمند ارجمند «هوشنگ فراهانی» و اجرای تعزیه گروه «حاج محمد مهرانی»، یکی از صاحب سبکان تعزیه در ایران اجرا گردید. دومین نشست با حضور استاد «علی جهاندار» و ۵ خواننده «علیرضا فریدون پور»، «مهران زمانی»، «سبحان مهدی پور»، «محمود مخدوم» و «محمد ملا آقائی» اتفاق افتاد. سومین نشست با حضور «علیرضا وکیلی منش»، «سعید خلج»، «هاشم احمد وند» و چهارمین نشست به یاد «داوود پیر نیا» و با حضور پنج نوازنده بوده که به اجرای ۲ نوازی به سبک برنامه گلها پرداختند که ما توانستیم در این نشست ۵ گوینده که اشعار غزلسرایان بنام را دکلمه کردند را به علاقه مندان معرفی نمائیم و همین طور دیگر برنامه های این نشستها که با هزینۀ شخصی مرکز موسیقی «آوای دل» برگزار می شود، این امکان را بوجود آورد تا علاقه مندان در هر ماه پیگیر این نشست ها باشند.»

    شایان ذکر است که، علاقمندانی که تمایل حضور در این نشست را دارند می توانند با شمارۀ ۰۲۶۳۴۲۰۲۳۴۳ دفتر موسیقی «آوای دل» تماس حاصل نمایند.

    نشست هفتم با عنوان «آواز ایرانی مرز بودن و نبودن فرصت ها و نقدهای فرا راه آن» با سخنرانی کارشناس موسیقی و جامعه شناس «فاضل جمشیدی» در ۱۷ مرداد ۹۶ برگزار می گردد که با اجرای موسیقی «سبحان مهدی پور» و «حسین پرنیا» همراه می باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=151319
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *