×
×

از یاد نیکِ اقبال تا وعده انتشار آلبوم جدید در کنسرت گروه اقبال آذر

  • کد نوشته: 348571
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۶ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • یکی دیگر از اجراهای شامگاه بیست و پنجم بهمن ماه مختص گروه موسیقی «اقبال آذر» به سرپرستی و خوانندگی سبحان مهدی پور بود که در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

    از یاد نیکِ اقبال تا وعده انتشار آلبوم جدید در کنسرت گروه اقبال آذر
  • گروه اقبال آذر در فجر۳۵

    یکی دیگر از اجراهای شامگاه بیست و پنجم بهمن ماه مختص گروه موسیقی «اقبال آذر» به سرپرستی و خوانندگی سبحان مهدی پور بود که در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این گروه موسیقی که به احترام آواز خوان صاحب سبک، اقبال آذر، نام گذاری شده است، در دومین سانس جشنواره فجر ۳۵، قطعات خود را با اشعاری از حافظ، سعدی، فروغی، بسطامی و …. اجرا کرد.

    این گروه برنامه خود را با یاد اقبال آذر آغاز کرد، مژده انتشار قطعاتی را نیز در سال آینده داد و سراغ نخستین قطعه با نام «پیش درآمد آواز افشاری» از علی اکبر شهنازی رفت. بعد از آن شعر حافظ با صدای خواننده در میان نوای سازها، شنیده شد.

    تصنیف «در بهار امید» از محمدعلی امیر جاهد، خوانده شد تا نوبت به «ضربی صدری» با کلامی از سعدی برسد و هماهنگی شایسته اعضای گروه را به نمایش بگذارد. ساز و آواز با کلامی از فروغی بسطامی ادامه دهنده طنین سنتور با همراهی دیگر سازها شد تا این قطعه نیز مانند دیگر قطعات با تاثیر پذیری از شیوه آوازی اقبال آذر شنیده شود و در پایان، این گروه به عنوان حسن ختام، ضربی رهاب را به روایت اقبال آذر اجرا کردند و مورد تشویق ممتد حضار قرار گرفتند.

    سبحان مهدی پور، سرپرست و خواننده، امین دادوری، نوازنده دف، حمیدرضا برزویی، نوازنده سنتور، کامران یعقوبی، نوازنده تنبک، مرتضی صنایعی، نوازنده نی، علی درویش نوری، نوازنده تار و عود اعضای گروه موسیقی «اقبال آذر» را تشکیل می دادند.

    شایان ذکر است که «اقبال آذر» پیش از این چند اجرا در تهران و شهرستان ها روی صحنه برده است و دو آلبوم موسیقیایی را تحت عنوان «یادواره اقبال آذر ۱ و ۲» منتشر کرده است‌.

    https://musiceiranian.ir/?p=348571
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *