×
×

به دلیل ایست قلبی

  • کد نوشته: 151307
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • «ناصر فرهودی» صدابردار پیشکسوت و مدیر استودیو پاپ که با چندین نسل از هترمندان و گروه های مختلف موسیقی ایران همکاری داشته، عصر سیزدهم مرداد ماه و به دلیل ایست قلبی چشم از این جهان فروبست.
    +سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید

    به دلیل ایست قلبی
  • ناصر فرهودی

    ناصر فرهودی

    «ناصر فرهودی» صدابردار پیشکسوت و مدیر استودیو پاپ که با چندین نسل از هترمندان و گروه های مختلف موسیقی ایران همکاری داشته، عصر سیزدهم مرداد ماه و به دلیل ایست قلبی چشم از این جهان فروبست.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، زنده یاد فرهودی از جمله صدابرداران شناخته شده موسیقی کشورمان بود که تحصیلات خود را در رشته الکترونیک گرایش صدا از دانشکده صدا و سیما به اتمام رساند. او در سال ۵۱ همزمان با تحصیل در سازمان صدا و سیما به عنوان کارآموز فعالیت عملی خود را آغاز و پس از پایان تحصیل همکاری خود را با رسانه ملی آغاز کرد. وی در سال ۱۳۵۵ به دعوت محسن کلهر به استودیو پاپ دعوت شد. ایشان در سال ۱۳۷۵ از سازمان صدا و سیما بازنشسته شد و تا آخر عمر در استودیو پاپ به فعالیت خود ادامه داد.

    این هنرمند کار جدی و حرفه‌ای را از سال ۱۳۵۹ و با ضبط موسیقی فیلم از از فریاد تا ترور ساخته منصور تهرانی آغاز کرد و تا امروز کار ضبط موسیقی قریب به دویست فیلم و مجموعه تلویزیونی را انجام داده است. از ردیف طولانی فیلم‌هایی که او کار ضبط موسیقی آن‌ها را انجام داده می‌توان به «من ترانه پانزده سال دارم»، «اعتراض»، «دست‌های آلوده»، «سرعت»، «جنگ نفتکش‌ها»، «نیاز» و «خون‌بس» اشاره کرد. ایشان در کنار ضبط حرفه‌ای موسیقی، صدابرداری موسیقی فیلم‌های بسیاری را به‌عهده داشته که از فهرست بلندبالای این فیلم‌ها می‌توان «دوئل»، «پارتی»، «زمانی برای مستی اسب‌ها»، «عروس آتش» و «قرمز» را نام برد. نگاهی گذرا به فعالیت‌های ناصر فرهودی در حوزه صدا روشن می‌کند که او توانسته در زمینه‌های متعددی در خدمت سینما و موسیقی ایران باشد. کارهایی که او انجام داده از قبیل ضبط موسیقی، صدابرداری موسیقی، ضبط استودیویی موسیقی، صدابرداری، صدابرداری سر صحنه و صدابرداری استودیویی، میکس صدا هر یک به‌نوبه خود امور فنی صدا را گامی به جلو برده است. آخرین فعالیت وی صدابرداری فیلم بادیگارد از ساخته‌های ابراهیم حاتمی کیا می‌باشد.

    شایان ذکر است که درسال ۱۳۹۳ در سومین جشن سالانه موسیقی ما که در تالار وحدت برگزار شد در حضور چهره‌هایی همچون ناصر چشم آذر، فریدون خشنود، حبیب محبیان و میلاد کیایی از ناصر فرهودی به عنوان پیشکسوت عرصه صدابرداری ایران تقدیر به عمل آمد که ناصر چشم آذر با حضور در سن گفت: «از بودن در مجلسی که بزرگان موسیقی ایران در آن حضور دارند، سپاس‌گزار و خوشحالم.»

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=151307
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *