×
×

فایل صوتی آخرین قطعه ای که «محمود جهان» خواند ولی دیگر شاد نبود

  • کد نوشته: 150720
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۹ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • کنسرت «محمود جهان» خواننده سر‌شناس ترانه‌های جنوبی موسوم به بندری که قرار بود ۱۹ مرداد ماه سال جاری در تالار وحدت شهر تهران برگزار شد، به دلیل درگذشت این خواننده، لغو شد.
    +سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید

    فایل صوتی آخرین قطعه ای که «محمود جهان» خواند ولی دیگر شاد نبود
  • کنسرت «محمود جهان» خواننده سر‌شناس ترانه‌های جنوبی موسوم به بندری که قرار بود ۱۹ مرداد ماه سال جاری در تالار وحدت شهر تهران برگزار شد، به دلیل درگذشت این خواننده، لغو شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، روز گذشته یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ محمود جهان خواننده موسیقی جنوب دار فانی را وداع گفت.

    پس از این واقعه زهرا همتی مدیر عامل موسسه فروغ فلق و تهیه کننده کنسرتهای اقوام ایرانی اعلام کرد که کنسرت گروه آوای موج با صدای استاد محمود جهان که قرار بود در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ در تالار وحدت اجرا شود به دلیل درگذشت محمود جهان لغو شد.

    هنر دوستانی که بلیط این کنسرت را خریداری کرده‌اند مبالغ پرداختیشان از طریق سایت ایران کنسرت به آنان پس داده خواهد شد.

    مراسم یادبودی توسط موسسه «فروغ فلق» برای این هنرمند ارزشمند برگزار خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام می‌گردد.

    محمود جهان متولد ۱۳۳۰ در آبادان و از از خوانندگان موسیقی محلی و بندری جنوب بود. پدر او اهل تنگستان بوشهر و شروه‌خوان بود. محمود پنج فرزند داشت که به همراه آنان در تهران زندگی می‌کرد. او کارمند بازنشسته شرکت نفت بود.

    بهروز فرح شیرازی روابط عمومی گروه موسیقی آوای موج نیز در این زمینه گفت: «دو سال بود که به شاگردی از محضر استاد محمود جهان در کنسرتهای گروه موسیقی «آوای موج» بهره می‌بردیم. ایشان گاهی از گنجینه هنر خود قطعه‌ای را با صدای گرم خود و به صورت پیام صوتی با سرپرست گروه محسن آقایی در میان می‌گذاشتند. قطعه‌ای که می‌شنوید اخرین پیام صوتی استاد محمود جهان هست که شب قبل از درگذشتشان به سرپرست گروه پیشنهاد دادند که تنظیم شود و قرار بود قطعه پایانی کنسرت ١٩ مرداد ماه تالار وحدت آوای موج باشد. کنسرتی که دیگر هیچ وقت اجرا نخواهد شد. هیچوقت تصور نمی‌کردیم آخرین قطعه‌ای که از استاد بی‌بدیل موسیقی بندری بوشهر منتشر می‌کنیم پیامی صوتی بدون موسیقی شاد بندری باشد.
    روحش شاد. خاموشیی سفیر موسیقی جنوب را به امید عزیز، خانواده داغ دار ایشان و تمامی مردم ایران تسلیت می‌گوییم.»

    در ادامه فایلی را می‌شنوید که در روزهای گذشته زنده‌یاد جهان این فایل را برای محسن آقایی فرستاده بود تا در کنسرت ۱۹ مرداد در تالار وحدت اجرا شود، این آخرین قطعه‌ای است که محمود جهان خوانده است.

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.

    +دانلود ویدئو

    آنلاین ببینید:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=150720
       
    برچسب ها محمود جهان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *