×
×

رهبر ارکستر ملی ایران عزادار شد

  • کد نوشته: 150660
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۸ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • استاد «حسین شهبازیان»، از پیشکسوتان موسیقی کشور و پدر «فریدون شهبازیان» آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر ملی ایران، درگذشت.
    +سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید

    رهبر ارکستر ملی ایران عزادار شد
  • استاد «حسین شهبازیان»، از پیشکسوتان موسیقی کشور و پدر «فریدون شهبازیان» آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر ملی ایران، درگذشت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این موزیسین پیشکسوت، زاده ۱۲۹۸ در تهران و پدر «فریدون شهبازیان» رهبر ارکستر سرشناس کشورمان می باشد. وی از نوجوانی از محضر استاد «ضیاء سیحون» برای فراگیری ساز ویولون بهره جسته و پس از آن دانش اندوزی خود در کسب ردیف های موسیقی ایرانی را نزد «استاد ابوالحسن صبا» ادامه داد. همچنین براى آموختن بیشتر و آشنایى با سبک‏هاى مختلف موسیقى، سال‌های متوالى در کلاس استادان خارجى و ایرانى به آموختن موسیقى کلاسیک پرداخت و خود در این زمان به مرحله‏اى رسیده بود که مى‏توانست شاگرد تربیت کند و به عنوان معلم به پرورش هنرجویان موسیقی بپردازد.

    با افتتاح فرستنده رادیو، شهبازیان سال‏هاى زیادى به عنوان نوازنده و رهبر ارکستر شماره ۳ رادیو ایران فعالیت داشته و با خوانندگان بسیارى همکاری کرده است. او کارمند وزارت فرهنگ و به عنوان معلم و هنرآموز موسیقى تا زمان بازنشستگى بود. همچنین در کنار تدریس، به آهنگسازى و تشکیل ارکستر می‌پرداخت.

    شایان ذکر است که چهره‌هایی چون محمدرضا عارف (رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی)، علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی)، بهرام جمالی (مدیر عامل انجمن موسیقی ایران) و عباس محمدی (مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری)، طی پیام‌هایی، درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به «فریدون شهبازیان» تسلیت گفتند.

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.

    https://musiceiranian.ir/?p=150660
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *