×
×

مصاحبه اختصاصی موسیقی ایرانیان با علی پهلوان به بهانه خبرهای حاشیه ای این روزها از آریان

  • کد نوشته: 1501
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۴۹ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: در روزهای آغازین امسال بود که گروه آریان در شهر کوالامپور مالزی و جزیره کیش با استقبال خوب هوادارانش به اجرای برنامه پرداخت. پس از آن، مدتی سکوت خبری در پیش بود تا اینکه اعلام شد پیام صالحی به عنوان بازیگر در جدیدترین فیلم تهمینه میلانی حضور خواهد داشت، این خبر در حالی منتشر شد که سال پیش نیز صالحی با اعلام اینکه می خواهد آلبوم مستقلی را وارد بازار کند نگرانی هایی را در بین هواداران دو آتیشه آریان ایجاد کرده بود که شاید

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: در روزهای آغازین امسال بود که گروه آریان در شهر کوالامپور مالزی و جزیره کیش با استقبال خوب هوادارانش به اجرای برنامه پرداخت. پس از آن، مدتی سکوت خبری در پیش بود تا اینکه اعلام شد پیام صالحی به عنوان بازیگر در جدیدترین فیلم تهمینه میلانی حضور خواهد داشت، این خبر در حالی منتشر شد که سال پیش نیز صالحی با اعلام اینکه می خواهد آلبوم مستقلی را وارد بازار کند نگرانی هایی را در بین هواداران دو آتیشه آریان ایجاد کرده بود که شاید انتشار این آلبوم دلیلی شود تا بعد از نینف امیر خاص که به خاطر ادامه تحصیل ایران را ترک و از فعالیتهایش در آریان کاست، دیگر عضوی که حضورش در آریان تحت تأثیر شرایط بیرونی قرار گیرد پیام صالحی باشد. این روزها هم خبرهای حاشیه ای از آریان زیاد شده؛ شایعه جدایی بروز بدیهی، انتشار آلبوم مستقل پیام صالحی، برگزاری تور کنسرت های آمریکا و…، به همین بهانه به سراغ علی پهلوان خواننده این گروه رفته ایم تا صحت و سقم این خبرها را از وی جویا شویم.

    آقای پهلوان این روز ها آریانی ها مشغول به چه کارهایی هستند؟
    چند پروژه در دست انجام داریم که هم زمان در حال پیگیری هستند، یکی آماده کردن فیلم کنسرت ۱۰ سالگی آریان در تهران، دیگری ساخت آهنگ های جدید برای کنسرت و آلبوم بعدی، از طرفی دیگر برنامه کنسرت آمریکا و هماهنگی های لازم و همچنین طرح های تازه برای کنسرت آینده تهران.
    در ضمن  کار بر روی  کتاب «ترانه های آریان برای گیتار» هم مجدداً آغاز شده، باید دید کدام یک زودتر به نتیجه خواهد رسید.

    در مورد فیلم کنسرت آذر ماه و دو قطعه آماده به انتشار که قبلا ً در رسانه ها از آن ها صحبت به میان آمده بود بیشتر توضیح دهید.
    کار بر روی فیلم بخاطر کنسرت های کیش و مالزی و پس از آن تعطیلات نوروز به تعویق افتاد. به تازگی میکس و مسترینگ صدای کنسرت توسط دوست خوبم امیر تفرشی به جریان افتاده و بعد از تحویل صدا، تدوین تصاویر توسط آرش بهمنی عزیز آغاز خواهد شد، یکی از دو قطعه ای هم که قرار بود پیش از عید عرضه کنیم آماده است ولی به دلیل آنکه آهنگی که آماده شده تم غمگینی داشت در زمان نوروز ارائه نشد، قطعه دوم نیز آن چیزی که می خواستیم و انتظار داشتیم نشد بطور کلی حذفش کردیم. حال منتظریم اگر تعداد قطعاتمان تا مدتی دیگر به حد نصاب آلبوم نرسید بصورت سینگل (تک آهنگ) عرضه می کنیم.

    گفته می شود در آمریکا تور کنسرت خواهید داشت، تایید می کنید؟
    بله، مذاکراتش در حال انجام هست، نه تنها برای آمریکا بلکه کانادا هم در حال مذاکره است. آقای رجب پور در حال حاضر آمریکا هستند و علاوه بر اجرای کنسرت های بنیامین در آمریکا پیگیر برنامه کنسرت های آریان هم هستند. نینف امیرخاص هم که در حال حاضر مقیم آمریکا هستند و موارد فنی را پیگیری می کند تا در صورت قطعی شدن برنامه ها بتوانیم کنسرت ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.


    بعد از غیبت طولانی برزو بدیهی شایعه شده که ایشان از آریان جدا خواهند شد، چه پاسخی برای این شایعه دارید؟

    ما با هم صحبتی مبنی بر جدا شدن نکردیم، مشکل عدم فعالیت برزو با گروه آریان این هست که برزو در حال حاضر تهران زندگی نمی کند و با توجه به تغییرات زیادی که در تنظیم صحنه ای قطعات انجام دادیم امکان اجرای صحنه ای بدون تمرین اساسی وجود ندارد، ما برای اجرای تهران سه ماه تمرین مستمر داشتیم و همان قطعات در مالزی و کیش هم اجرا شدند، مطمئنا اگر این تغییرات وجود نداشت برزو می توانست در کیش ما را همراهی کند.
    بی شک تا زمانی که این شرایط ادامه پیدا کند،  ما دوست عزیزمان برزو را در کنار گروه نخواهیم داشت.


    از پیام صالحی، آلبوم جدیدش و تاثیر آن بر فعالیت آریان بگویید.

    مثل خیلی از دوستان دیگر، پیام هم سبک های دیگری از موسیقی را دوست دارد که اصولاً اجرای آنها توسط آریان با توجه به سبک و سازبندی، جالب به نظر نمی آید. مثلاً علیرضا طباطبایی علاقه زیادی به موسیقی جاز دارد و بار ها هم در طی فعالیتش با آریان در قالب گروه ایماژ به اجرای برنامه پرداخته، پیام هم برای این که این سبک ها را امتحان کند آلبومی را تهیه کرده که حتی خودش هم در آن آهنگسازی نکرده است.
    من خودم به شخصه هیچ کدام از کار ها را گوش نکردم ولی دست کم می دانم که حضور نیما وارسته عزیز به عنوان تنظیم کننده و مهندس صدا، کیفیت آلبوم را گارانتی می کند، مطمئن باشید پیام هم به فعالیتش با آریان مثل گذشته ادامه خواهد داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1501
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *