×
×

ضیافت موسیقی ایرانی در رودکی

  • کد نوشته: 148506
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۹ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • پژوهشگر و نوازنده تنبور در سومین اجرای بداهه نوازی اش با همراه نوازندگان کمانچه و سازهای کوبه ای تلاش دارد تا کنسرت متفاوتی را پیش روی مخاطبانش قرار دهد. رضا علی آبادی نوازنده تنبور و پژوهشگر موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری یک کنسرت ویژه در […]

    ضیافت موسیقی ایرانی در رودکی
  • پژوهشگر و نوازنده تنبور در سومین اجرای بداهه نوازی اش با همراه نوازندگان کمانچه و سازهای کوبه ای تلاش دارد تا کنسرت متفاوتی را پیش روی مخاطبانش قرار دهد.

    رضا علی آبادی نوازنده تنبور و پژوهشگر موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری یک کنسرت ویژه در حوزه موسیقی بی‌کلام خبر داد و گفت: این کنسرت ساعت ۲۱ روزهای پنجشنبه پنجم و جمعه ششم مرداد در تالار رودکی تهران به صحنه می رود و من تلاش کردم در سومین اجرای بداهه نوازی، این بار با تجربه ای جدید و اضافه شدن کمانچه پنج سیم با نوازندگی حمیدرضا آفریده و نبوغ خاصی که در عرضه نوازندگی دارد فضای متفاوتی را تجربه کنم.

    وی ادامه داد: نکته بعدی این کنسرت حضور بسته ای از سازهای کوبه ای است که به نوازندگی حسین صالحی، رنگ آمیزی جالب توجهی را به کنسرت می دهد. البته این اجرا با نقطه گذاری‌های از پیش تعیین شده همراه خواهد بود. به عبارتی ظرف کار مشخص شده ولی محتوای آن در گرو احساس و خلق جملات به صورت لحظه ای خواهد بود که این موضوع با شناخت متقابل اعضای گروه از هم طی مدت ها به وجودآمده است. این اجرا در واقع بیان تجربه شخصی من، حمیدرضا آفریده با رنگ بندی و جلوه دادن حسین صالحی است.

    این نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: بی پروایی در جملات موسیقایی کنسرت پیش‌رو حاصل خلق در لحظه است و اتفاقا همین هاست که می تواند مخاطب را غافلگیر کند. این فضا هیجانی است که سرشار از ناگفته هاست که حتی خود ما از نیمه آن هم اطلاعی نداریم. به هر صورت این اجرا در اجرای تلاش های من و همکارانم انتقاد بی توجهی به موسیقی بی کلام است. در واقع ما از خواننده سالاری فرار کردیم و فکر می کنم در جنگی قرار گرفتیم که یک طرفش موسیقی بی کلام و طرف دیگرش خواننده سالاری است. ما اسپانسری برای حمایت های آنچنانی نداریم و با مشکلات عدیده ای روبه رو هستیم که قابل تصور نیست اما هنوز زنده ایم و کار می کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=148506
       
    برچسب ها رضا علی آبادی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *