×
×

۱۳ تیرماه ساعت ۲۱

  • کد نوشته: 147675
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۲ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • وحید اسداللهی، از چهره‌‎های سرشناس موسیقی آذری و از نوازندگان برجسته ساز «نقاره» سه شنبه ۱۳ تیرماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به همراه گروهش روی صحنه می‎رود. در این کنسرت، حرکات آیینی محلی آذربایجانی نیز به نمایش در می‎آید. وحید اسداللهی متولد سال ۱۳۳۹ در اردبیل است. او در ۱۱ سالگی […]

    ۱۳ تیرماه ساعت ۲۱
  • وحید اسداللهی، از چهره‌‎های سرشناس موسیقی آذری و از نوازندگان برجسته ساز «نقاره» سه شنبه ۱۳ تیرماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به همراه گروهش روی صحنه می‎رود.

    در این کنسرت، حرکات آیینی محلی آذربایجانی نیز به نمایش در می‎آید.

    وحید اسداللهی متولد سال ۱۳۳۹ در اردبیل است. او در ۱۱ سالگی نوازندگی نقاره را نزد «هوشنگ زیوه» آغاز کرد. بعدها در سال ۱۳۵۴ و سن ۱۵ سالگی، با زنده‌یاد «علی سلیمی» نوازنده برجسته تار آشنا شد و از سال ۵۴ تا سال ۵۷ به عنوان نوازنده ثابت ساز نقاره در آثار زنده‌یاد سلیمی با او همراهی کرد.

    اسداللهی از سال ۱۳۸۵، سرپرستی ارکستر موسیقی آذربایجانی صداوسیما را بر عهده گرفت. اوزون دره، ائلین، بنفشه، مونس، ریتم‌های آذربایجان، رقص‌های آذربایجان ضرب آذر، دوگاه و… از جمله آلبوم‌های وحید اسداللهی بوده و نغمه‌های آذربایجانی ایران ۱ و ۲، ردیف‌های موسیقی آذربایجانی ۱ تا ۶، ریما، رِنگ‌های آذربایجان، وصال و… از جمله آثاری هستند که او در آن‌ها هنرنمایی کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=147675
       
    برچسب ها وحید اسداللهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *