×
×

محمد معتمدی: کلا در همه جوامع، افرادی که تعقل و تفکر بیشتری می‌کنند، در اقلیت هستند

  • کد نوشته: 145522
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • محمد معتمدی در مورد این که آیا موسیقی اصیل ایرانی می‌تواند مخاطب جهانی داشته باشد یا خیر می‌گوید آن قشر از مردم اروپا، آمریکا یا هر کجای دنیا که در کشور خودشان هم مخاطب موسیقی جدی هستند، می‌توانند به راحتی جذب موسیقی اصیل ایرانی هم بشوند. محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی جدا از آن […]

    محمد معتمدی: کلا در همه جوامع، افرادی که تعقل و تفکر بیشتری می‌کنند، در اقلیت هستند
  • محمد معتمدی

    محمد معتمدی

    محمد معتمدی در مورد این که آیا موسیقی اصیل ایرانی می‌تواند مخاطب جهانی داشته باشد یا خیر می‌گوید آن قشر از مردم اروپا، آمریکا یا هر کجای دنیا که در کشور خودشان هم مخاطب موسیقی جدی هستند، می‌توانند به راحتی جذب موسیقی اصیل ایرانی هم بشوند.

    محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی جدا از آن که در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان موزیسین برگزیده سال انتخاب شد و جایزه «فرانس موزیک ۲۰۱۳ » را دریافت کرد، کنسرت‌های بسیاری هم در خارج از ایران و از جمله در اسپانیا، فرانسه و آلمان داشته‌ است.

    او در مورد این که موسیقی اصیل ایرانی در کشورهای غربی چقدر مخاطب دارد، گفت: «ما کلا دو جور مخاطب داریم. یک جور، مخاطبی که به همه هنرها نگاهی جدی، عمیق، متفکرانه، فرهنگ‌شناسانه و مطالعاتی دارد و مخاطب دیگری که سلیقه‌اش پاپیولار (Popular)  و گسترده‌ است.»

    معتمدی ادامه داد: «کلا در همه جوامع، افرادی که تعقل و تفکر بیشتری می‌کنند، در اقلیت هستند. این را گفتم تا به این جا برسم که موسیقی‌ جدی، موسیقی‌ای که نیاز به تفکر دارد، مخاطبش در همه جای دنیا کم است. با این حساب، موسیقی ایرانی قابلیت این را دارد که مخاطب جهانی داشته باشد؛ در واقع آن قشر از مردم اروپا، آمریکا یا هر کجای دنیا که در کشور خودشان هم مخاطب موسیقی جدی هستند، می‌توانند به راحتی جذب موسیقی اصیل ایرانی هم بشوند.»

    او در پاپان گفت: «به مدد حرکت‌های فردی و غیرسازمان یافته‌ای که هنرمندان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی انجام داده‌اند و بنده هم در حد توانم سعی کرده‌ام این کار را بکنم، توانسته‌ایم مخاطبانی جهانی برای موسیقی اصیل ایرانی به ارمغان بیاوریم ولی اگر این حرکت‌ها توسط نهادی در داخل کشور حمایت و بودجه‌ای برایش در نظر گرفته شود، به جز این که خدمت به این نوع از موسیقی است، وسیله‌ای برای معرفی فرهنگ و اصالت ایران در جهان خواهد شد؛ چیزی که ایران دقیقا در مقابل تبلیغات منفی به آن نیازمند است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=145522
       
    برچسب ها محمد معتمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *