×
×

گزارش تصویری سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت

  • کد نوشته: 145403
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • کنسرت خیریه گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج با حمایت از زنان سرپرست خانوار و باهمت بنیاد خیریه فیروز نیا، ۱۰ خردادماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شد.
    +در ادامه عکسهای «امین باقری» از کنسرت وحید تاج و کیوان ساکت را می توانید مشاهده نمایید

    گزارش تصویری سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
  • کنسرت وحید تاج و کیوان ساکت

    کنسرت خیریه گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج با حمایت از زنان سرپرست خانوار و باهمت بنیاد خیریه فیروز نیا، ۱۰ خردادماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شد.

    کیوان ساکت در ابتدای برنامه ضمن تشکر از بنیاد خیریه فیروز نیا که در شرایط دشوار امروز به فکر بخشی از هم‌وطنان یعنی بانوان سرپرست خانوار است، گفت: «برنامه ما در این دو نوازی نخست چیز دیگری بود اما به توصیه دوستان این برنامه را اجرا می‌کنیم و خواهش من از کسانی که در سالن حضور دارند این است که بنیاد را حمایت کنند تا نشان دهیم با تمام فشارها، دشواری‌هایی که هرکدام داریم هنوز معرفت، اخلاق و انسانیت در جامعه ایرانی نمرده و نخواهد مرد!»

    آهنگساز و سرپرست گروه وزیری همچنین با اشاره به استفاده از کلمه «سپاس» و ارزش آن بیان کرد: «ما بابیان این کلمه، سه نیروی زیبای «گفتار نیک، اندیشه نیک و کردار نیک» را برای دوستانمان می‌خواهیم و سپاس بر همه شما»

    بخش نخست این برنامه با دو نوازی سه‌تار و پیانو همراه بود که کیوان ساکت همراه با نواختن ساز سه‌تار به دکلمه شعر «دست» فریدون مشیری پرداخت و هم‌زمان مخاطبان این هنرمند که امکان حضور در سالن را نداشتند از طریق صفحه شخصی ایشان در اینستاگرام به‌صورت لایو شاهد این دو نوازی بودند.

    بخش دوم این کنسرت با ضربی برگ و باد آغاز شد و مخاطبان شاهد اجرای سازوآواز بانوای ساز نی، عود و کمانچه بودند و تصانیف فسانه، وای بر دل من، بی کاروان کولی و ای ایران از ساخته‌های کیوان ساکت با صدای وحید تاج به اجرا درآمد و در بخش دیگری از این اجرا، چهارمضراب شوشتری، ضربی سه‌گاه، تک‌نوازی دف شنیدنی شد.

    کنسرت وحید تاج و کیوان ساکت

    کیوان ساکت پس از اجرای تصنیف «بی کاروان کولی» گفت: «همه شما مطلع هستید که اشاره وحید تاج به خسرو خوبان، خسرو آواز ایران است. بدون شک هر ایرانی فرهیخته نه هر انسان علاقه‌مند به هنر در هرکجای این کره خاکی پیر که روزگار سپری می‌کند، هر صاحب‌ذوق و تفکر و اندیشه‌ای، هر علاقه‌مند و شیفته خنیای ایرانی اگر تنها سه آرزوی بسیار مهم در اوج آرزوهای خود داشته باشد یکی از آن‌ها بهبود استاد محمدرضا شجریان است.»

    وی که بابیان این جملات مورد تشویق حاضران قرار گرفت، ادامه داد: «همان‌طور که یکی از دولتمردان به‌درستی اشاره کردند که هنرمندان سرمایه‌های واقعیِ هر اقلیمی هستند به‌ویژه اقلیم کهنی چون ایران عزیزمان! کم اقبالی نیست که تمام مردم یک سرزمین به یک هنرمند رأی عالی دهند. من فکر می‌کنم پخش ربنای استاد شجریان و آرزوی بهبودی ایشان آرزوی همه ما ایرانی‌ها و لااقل تمامی حاضران در کنسرت امشب است و امیدوارم این آرزوها جامه عمل بپوشد.»

    سروش عازمی خواه (پیانو)، مهدی غلامی (دف)، اشکان مرادی (کمانچه)، سالار زمانیان (تار)، کیارش ساکت (تار) و علی‌اکبر خادم (تمبک) اعضای گروه «وزیری» به سرپرستی «کیوان ساکت» آهنگساز ، تنظیم و نوازنده تار را به خوانندگی «وحید تاج» تشکیل می‌دادند و «بهنام ابوالقاسم» نوازنده پیانو نیز در بخش نخست کیوان ساکت را همراهی کرد.

    شایان ذکر است که بخشی از عواید کنسرت خردادماه گروه وزیری به بنیاد خیریه فیروز نیا، که بیشتر زنان بی‌بضاعت و سرپرست خانوار را تحت پوشش دارد، تقدیم شد.

    عکس: امین باقری

    https://musiceiranian.ir/?p=145403
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *