×
×

با رویکرد به دستاوردهای انقلاب اسلامی

  • کد نوشته: 14487
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۳ دیدگاه
  • فراخوان بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد

  • موسیقی ایرانیان: فراخوان بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد. به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان و به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی به مناسبت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی، دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شرایط و مقررات بخش رقابتی این جشنواره را در شاخه های موسیقی کلاسیک ایرانی و کلاسیک غیر ایرانی ، آوازجمعی و آهنگسازی اعلام  کرد.

    جشنواره امسال علاوه بر یک بخش ویژه از نظر عناوین جوایز نیز افزایش داشته است.

    بر اساس این فراخوان قطعات و آثار ارائه شده نباید ازاسفند ماه سال۱۳۸۹ تا جشنواره بیست و هفتم، توسط همان گروه در کنسرتی اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشد.

    در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی تعداد اعضای گروه نباید کمتر از ۳ نفر و بیشتر از ۱۲ نفر باشد و سازها باید ایرانی باشد. شایان ذکر است  اجرای قطعات جدید، حائز امتیاز ویژه خواهد بود و قطعات ارائه شده  در این بخش می تواند سازی یا آوازی باشد.

     در بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی نیز تعداد اعضای گروه نباید کمتر از ۳ نفر  و در بخش آواز جمعی تعداد اعضای گروه نباید بیش از ۲۰ نفر باشد.

    آهنگسازی نیز در سه گروه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و موسیقی ایرانی و پایان نامه ها  و با شرط اینکه قطعات ارسالی نباید از قبل، به صورت کنسرت اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشد پذیرفته می شود.
    براساس این اعلام الزامی است آثار ارسالی در شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی ، یا صرفا” برای پیانو نوشته و تنظیم شده باشد و یا برای گروه آوازی یا سازی با حد اکثر ۱۰ نفر نوازنده و خواننده. آثار ارسالی باید شامل پارتیتور کامل اثر و نمونه صوتی با کیفیت مطلوب و شامل یک قطعه با فرم آزاد از ۵ تا ۱۰دقیقه باشد.

    جشنواره در بخش ویژه آهنگسازی موسیقی ایرانی با رویکرد به “دستاورد های انقلاب اسلامی “به قبول آثار می پردازد ، در این بخش نیزالزامی است آثار ارسالی برای گروه  های سازی (ترجیحا” سازهای موسیقی ایرانی)  یا آوازی با حد اکثر ۱۰ نفر نوازنده و خواننده، نوشته و تنظیم شده باشد.آثار ارسالی باید شامل پارتیتور کامل اثر و نمونه صوتی با کیفیت مطلوب باشد. در این بخش محدودیتی در خصوص مدت زمان اثر وجود ندارد همچنین علاوه بر اهدای جوایز به آثار برگزیدۀ اول تا سوم در این بخش، دفتر موسیقی نسبت به خرید و اجرای اثر برگزیده حائز رتبۀ نخست اقدام خواهد کرد.

    در بخش پایان نامه ها فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی می توانند پایان نامه های خود را برای شرکت در این بخش ارسال نمایند.در این بخش محدودیتی در خصوص مدت زمان اثر و یا تعداد افراد ارکستر وجود ندارد. پایان نامه های برگزیده جشنواره های گذشته، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

    به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی بر اساس این اعلام  مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه ۱۳۹۰ می باشد. کلیه آثار ارسالی باید همراه با مشخصات کامل شامل فرم درخواست شرکت در جشنواره ( قابل دریافت از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی  www.music.farhang.gov.ir ) باشد، نمونه اجرای صوتی- تصویری بر روی  DVDیا VCDبا کیفیت مطلوب ( حاوی قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا شود به مدت زمان حداقل ۲۰ دقیقه)، بیوگرافی هنری گروه و اعضاء گروه و متن اشعار به صورت تایپ شده و مکتوب به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، معاونت هنری، دفتر موسیقی، طبقه هفتم، ارسال شود.

    گروه های متقاضی باید مشخصات دقیق تمام آثار موردنظر خود را درجدول مربوطه در فرم درخواست درج نمایند، لیکن مدت زمان نمونه صوتی- تصویری، حداقل ۲۰ دقیقه باشد. چنانچه گروه از نوازندگان غیر ایرانی برخوردار باشد، تعداد ایشان نمی تواند از یک سوم کل اعضای گروه بیشتر باشد.

    در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجرگروه های برگزیدۀ حائز رتبه اول در جشنواره های گذشته نمی توانند در بخش رقابتی شرکت کنند.

    بر اساس این اعلام تاکید شده است دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن های ۶۶۷۴۲۷۶۰و۵-۶۶۷۰۵۱۰۱(داخلی ۳۶۳) و نمابر ۶۶۷۰۳۸۹۸ آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است. . هرگونه اطلاع رسانی تکمیلی درخصوص جشنواره از طریق پایگاه رسمی جشنواره به نشانی www.music.farhang.gov.ir اعلام خواهد شد و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه بر عهده گروه های متقاضی است.
    همچنین  به کلیه سرپرستان گروه ها توصیه شده از نوازندگان و خوانندگانی که همزمان در گروه های دیگر به کار مشغولند استفاده نکنند، زیرا تداخل نوازندگان و خوانندگان گروه ها با یکدیگر موجب اختلال در برنامه ریزی جشنواره شده و ممکن است منجر به حذف اجرای برنامه گروه شود.

    شایان ذکر است  بررسی نمونه آثار ارسالی از هفته اول آذر ماه سال جاری در شاخه های مختلف آغاز و اسامی گروه های پذیرفته شده پایان آذر ماه از طریق پایگاه رسمی جشنواره و روزنامه های کثیرالانتشار اعلام خواهد شد.

    گروه های پذیرفته شده در بخش رقابتی باید آمادگی اجرای حداقل ۴۵ دقیقه موسیقی صحنه ای در طول جشنواره را داشته باشند.  به گروه های برتر هر یک از شاخه های بخش رقابتی در پایان جشنواره، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.  ستاد جشنواره هیچگونه هزینه ای را به عنوان دستمزد یا هزینه ایاب و ذهاب و … برای گروه های شرکت کننده تقبل نخواهد کرد.

    فراخوان بخش رقابتی

    https://musiceiranian.ir/?p=14487
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *