×
×

اجرای تنبک و سنتور پویان و پیمان ناصح‌پور و اجراهایی مشترک در کنار دیگر هنرمندان بین‌المللی

  • کد نوشته: 14433
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۱ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۰
  • نوای موسیقی ایرانی با اجرای تنبک و سنتور پویان و پیمان ناصح‌پور و اجراهایی مشترک در کنار دیگر هنرمندان بین‌المللی در سومین فستیوال موسیقی «آکادمی اطلس» در پایتخت هلند پیچد. پیمان ناصح‌پور ـ نوازنده تنبک ـ به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،گفت: در روز نخست از این فستیوال آموزشی ـ پژوهشی که به مدت […]

  • نوای موسیقی ایرانی با اجرای تنبک و سنتور پویان و پیمان ناصح‌پور و اجراهایی مشترک در کنار دیگر هنرمندان بین‌المللی در سومین فستیوال موسیقی «آکادمی اطلس» در پایتخت هلند پیچد.

    پیمان ناصح‌پور ـ نوازنده تنبک ـ به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،گفت: در روز نخست از این فستیوال آموزشی ـ پژوهشی که به مدت دو هفته از تاریخ ۲۲ آگوست تا سوم سپتامبر ۲۰۱۱ (برابر با ۳۱ مرداد تا ۱۲ شهریور) توسط گروه آکادمی اطلس در کنسرواتوار آمستردام برگزار شد با هنرمندان آشنا شدیم.

    به گفته او، در این برنامه موسیقی‌دانان کشورهای بسیاری از شرق و غرب با اجرای موسیقی و برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها به معرفی فرهنگ موسیقایی خود ‌پرداختند.

    از آن جمله می‌توان به حضور «جورج دباغیان» – دودوک نواز ارمنی اشاره کرد که در همان روز نخست با او آشنا شدم و تمرین مشترکی داشتیم و سپس در روز دوم جشنواره برخلاف برنامه قبلی در کتابخانه مرکزی آمستردام در کنار هم کنسرت دادیم.

    این نوازنده ایرانی با اشاره به دیگر اجراهایش در این فستیوال توضیح داد:هنرمندان شناخته شده آذربایجانی همچون «الچین نقی اف» نوازنده تار آذری و «الشن منصورف» نوازنده کمانچه از من خواستند تا با همراهی تنبک آنها را در کنسرتی که در تاریخ ۲۴ آگوست(دوم شهریور) برگزار شد،همراهی کنم.

    او همچنین درباره اجراهای مشترک با همراهی پویان ناصح‌پور گفت: طبق برنامه قبلی فستیوال با همراهی سنتور برادرم نوای موسیقی سنتی ایرانی را در تاریخ ۲۶ آگوست( چهارم شهریور) در کتابخانه مرکزی آمستردام به صدا درآوردیم. این برنامه ابتدا با تک‌نوازی تنبک من همراه بود و سپس با دونوازی تنبک و سنتور ادامه یافت.

    به گفته ناصح‌پور؛ هر کدام از هنرمندان در دیگر روزهای این جشنواره کارگاه‌های آموزشی برگزار کردند و به معرفی بیشتر موسیقی ایران پرداختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=14433
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *