×
×

همزمان با برگزاری مراسم گرامی داشت روز ملی خیام نیشابوری

  • کد نوشته: 143994
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • نشان سیمرغ فیروزه‌ای نیشابور، طی مراسمی به «فریدون شهبازیان» آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر ملی ایران و «بهروز غریب‌پور» کارگردان و استاد نمایش عروسکی اعطا شد.
    +محمود فرشچیان، شهرام ناظری، یدالله کابلی، علیرضا قربانی، رضا اشرف‌زاده و کیخسرو خروش از جمله هنرمندانی هستند که این نشان را دریافت کرده‌اند

    همزمان با برگزاری مراسم گرامی داشت روز ملی خیام نیشابوری
  • نشان سیمرغ فیروزه‌ای نیشابور، طی مراسمی به «فریدون شهبازیان» آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر ملی ایران و «بهروز غریب‌پور» کارگردان و استاد نمایش عروسکی اعطا شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مراسم گرامی داشت روز ملی خیام نیشابوری با سخنرانی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از دو چهره برجسته ملی موسیقی ایران و برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه ها و رویداد های فرهنگی و هنری در باغ دلگشای خیام شهر نیشابور برگزار شد.

    دکتر سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین سخنران رسمی روز ملی خیام بود و پس از آن نیز نشان فیروزه نیشابور طی مراسمی بر سینه فریدون شهبازیان و بهروز غریب پور نقش بست تا آوازه شهروندی پرافتخار شهر خیام بر تارک کارنامه درخشان هنری این دو چهره ملی هنر چشم نوازی کند.

    رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این باره گفت: فریدون شهبازیان طی حکمی از سوی مدیر عامل بنیاد رودکی به عنوان رهبر دائم ارکستر موسیقی ملی انتخاب شده است.

    عباس کرخی اذعان کرد: این هنر مند ملی ۳۰ سال پیش با ساخت آلبوم رباعیات خیام که شامل دکلمه اشعار خیام با صدا و انتخاب زنده یاد احمد شاملو و آواز محمدرضا شجریان بوده است خدمت بزرگی به فرهنگ کشورمان کرده است.

    وی تصریح کرد: بهروز غریب پور نیز هم اینک دست اندرکار ساخت اپرای عروسکی خیام با آوازخوانی همایون شجریان است که می تواند یکی از ماندگارترین آثار فاخر هنری کشورمان در تجلیل از زندگی علمی و ادبی خیام تلقی شود.

    کرخی اضافه کرد: این هنر مند برجسته پیشتر نیز اپرای عروسکی مولوی را ساخته و به جامعه هنری ایران عرضه کرده است.

    شایان ذکر است که محمود فرشچیان، شهرام ناظری، یدالله کابلی، علیرضا قربانی، رضا اشرف‌زاده و کیخسرو خروش از جمله هنرمندانی هستند که این نشان را دریافت کرده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=143994
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *