×
×

تاریخ برگزاری کنسرت

  • کد نوشته: 142224
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • اولین آلبوم گروه موسیقی «مانگ» روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه با حال و هوایی متفاوت در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار می گیرد. گروه مستقل و جدید «مانگ» روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از اولین آلبوم خود را در شهر کتاب فرشته برگزار می‌کند و در ادامه روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه کنسرت […]

    تاریخ برگزاری کنسرت
  • اولین آلبوم گروه موسیقی «مانگ» روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه با حال و هوایی متفاوت در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار می گیرد.

    گروه مستقل و جدید «مانگ» روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از اولین آلبوم خود را در شهر کتاب فرشته برگزار می‌کند و در ادامه روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه کنسرت این آلبوم را به همراه قطعات جدیدی از آلبوم دوم گروه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد.

    آغاز کار گروه «مانگ» به حدود ۳ سال پیش بازمی‌گردد که با ایده‌های نیما سعیدی (گیتاریست) و همراهی امیرعلی طاهری (درامر) شروع به تمرین می‌کنند و پس از مدتی حامد حمیدزاده (باسیست) به آن‌ها ملحق می‌شود و حلقه اصلی «مانگ» شکل می‌گیرد. البته آنها سابقه حضور در گروه‌هایی مانند «بهنا»، «بی‌بند»، «میوت ایجنسی» و «جالبوت» را هم در کارنامه خود دارند.

    امیرعلی طاهری در رابطه با فضای کاری «مانگ» توضیح داده است: «نیما سعیدی کوک‌های متنوعی را برای گیتار طراحی کرده که بر اساس آن، ملودی‌ها و ریتم‌هایی که شنیده می‌شوند، شبیه به ملودی‌ها و ریتم‌های نواحی مختلف ایران هستند و حالتی بومی دارند. این آلبوم با سازهایی نظیر گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک، درامز، باس، ساکسیفون، کلارینت و کوبه‌ای‌هایی مثل داربوکا و دمام و تنبک اجرا شده و می‌توان گفت حالتی تلفیقی دارد؛ درواقع هم نوای موسیقی ایرانی را در خود دارد و هم اینکه حالت موسیقی غربی در آن شنیده می‌شود. البته این را هم بگویم که در این گروه، موسیقی نواحی عیناً اجرا نمی‌شود و فقط حالتی از موسیقی‌های نواحی مختلف ایران به گوش می‌رسد. در واقع مهمترین المانی که در این قطعات وجود دارد کوک‌های مختلف و متفاوت نیما سعیدی روی گیتار است که باعث شده صدای ایرانی را هم تولید کنیم.»

    امیرعلی طاهری درباره کنسرت پیش‌رو نیز گفت: آلبوم «اقلیم» شامل ۷ قطعه اینسترومنتال با نام‌های لَگ، واهه، گیله، سه (۳)، خراسان، هجوم و خیزش شرقی است که در این کنسرت اجرا خواهند شد و علاوه بر آن قرار است ۵ قطعه جدید از آلبوم دوم را هم اجرا کنیم که ۳ تا از آنها با خوانندگی نیما سعیدی همراه خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=142224
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *