×
×

با حضور حسین علیزاده، لوریس چکناواریان و شهرداد روحانی

  • کد نوشته: 141142
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۰ام فروردین ۱۳۹۶
  • ۰
  • ارکستر سمفونیک «آیسو» در حالی اجرای خود را پشت سر گذاشت که به درخواست رهبر آن، حاضران در سالن برای حادثه سیل آذربایجان و به احترام جان‌باختگان آن، یک دقیقه سکوت کردند. ارکستر سمفونی ایران – اتریش (آیسو) به رهبری مازیار یونسی کنسرت ٢٩ فروردی‌ماه خود را با حضور حسین علیزاده – آهنگساز و نوازنده […]

    با حضور حسین علیزاده، لوریس چکناواریان و شهرداد روحانی
  • ارکستر سمفونیک «آیسو» در حالی اجرای خود را پشت سر گذاشت که به درخواست رهبر آن، حاضران در سالن برای حادثه سیل آذربایجان و به احترام جان‌باختگان آن، یک دقیقه سکوت کردند.

    ارکستر سمفونی ایران – اتریش (آیسو) به رهبری مازیار یونسی کنسرت ٢٩ فروردی‌ماه خود را با حضور حسین علیزاده – آهنگساز و نوازنده تار -، لوریس چکناواریان – آهنگساز و رهبر ارکستر – و شهرداد روحانی – آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران – برگزار کرد.

    در بخش ابتدایی این اجرا، کنسرتو پیانو شماره ٢١ موتزارت نواخته شد که کریستیانه کارایوا به‌عنوان نوازنده مهمان، پیانو نواخت.

    بخش دوم این کنسرت نیز به اجرای سمفونی شماره ۷ بتهوون اختصاص داشت.

    مازیار یونسی – رهبر ارکستر – در فاصله میان پارت اول و دوم اجرا، در سخنانی کوتاه گفت: برای من جالب است این قطعاتی که می‌نوازیم حدود ٣٠٠-۴٠٠ سال پیش در مکانی بسیار دورتر از اینجا خلق شده‌اند، اما حالا این صداها در جایی در خاورمیانه شنیده می‌شوند. جالب است که ما این زمان و مکان را فراموش می‌کنیم و از این قطعات لذت می‌بریم. فکر می‌کنم فقط موسیقی می‌تواند چنین کاری انجام دهد.

    او در ادامه از حاضران خواست تا پیش از شروع بخش دوم، به احترام سیل‌زدگان و جان‌باختگان سیل آذربایجان یک دقیقه سکوت کنند.

    ارکستر سمفونیک آیسو (ایران ـ اتریش) از سال ۱۳۸۵ در انجمن فرهنگی اتریش در تهران آغاز به کار کرده است. مدیریت هنری این مجموعه برعهده‌ی «کریستیان شولتز» نوازنده‌ی ویلنسل و رهبر اتریشی است که به‌عنوان مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک وین، رهبر ارکستر در مدرسه موسیقی «موتزارت» وین و همچنین مدیر کنسرت‌های «نوسانات» شناخته می‌شود.

    ارکستر سمفونیک ایران ـ اتریش تا کنون در چند فستیوال حضور یافته و در مناسبت‌های رسمی در سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، دانشگاه تهران و جشنواره موسیقی فجر نواخته است.

    رپرتوار این ارکستر دربرگیرنده‌ آثار کلاسیک اروپایی و ایرانی و موسیقی فولکلور محلی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=141142
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *