×
×

انتشار توسط حوزه هنری

  • کد نوشته: 14098
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۲۱ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • آلبوم “آوای تو” به آهنگسازی فرهاد ابراهیم‌خانی و خوانندگی حسین علیشاپور از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و راهی بازار شد. آهنگساز آلبوم”آوای تو” در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت: این آلبوم در بیات اصفهان و دشتی و بر اساس فرم های رایج در آهنگسازی موسیقی ایرانی […]

  • آلبوم “آوای تو” به آهنگسازی فرهاد ابراهیم‌خانی و خوانندگی حسین علیشاپور از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و راهی بازار شد.

    آهنگساز آلبوم”آوای تو” در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت: این آلبوم در بیات اصفهان و دشتی و بر اساس فرم های رایج در آهنگسازی موسیقی ایرانی ساخته شده است. تنظیم قطعات آن نیز متاثر از آلبوم”سرو سیمین” محمدعلی کیانی نژاد طوری انجام شده که سازهای کششی نمود بیشتری داشته باشند.

    فرهاد ابراهیم خانی در ادامه افزود: در طراحی آوازها نیز ما با استفاده از اشعار سعدی و عبید زاکانی سعی کرده ایم به تناسب گوشه ها و مفاهیم اشعار توجه ویژه داشته باشیم. حسین علیشاپور به عنوان خواننده، در این آوازها اجرایی مبتنی بر محوریت اشعار را ارائه کرده است.

    وی همچنین در مورد قطعات ضربی این آلبوم گفت: پنج تصنیف در این آلبوم گنجانده شده است. از جمله اتفاقات ویژگی در این قطعات می توان به تصنیف”سودای مستان” اشاره کرد که بر روی شعری از مولانا ساخته شده، و با استفاده از مدلاسیون در بیات اصفهان، دشتی و شور حرکت داشته است. در این قطعه همچنین در بخش شور، نت تنیک تغییر داده شده است.

    ابراهیم خانی همچنین در مورد قطعه”دریغا ز ایران” گفت: این قطعه سال گذشته در جشنواره موسیقی جوان ایرانی جایزه دوم بخش آهنگسازی ایرانی را دریافت کرده است. با اینکه شعر”دریغا ز ایران” از شاهنامه است اما تمام ابیات این قطعه از یک بخش شاهنامه انتخاب نشده و ما بخش هایی را که بر روی ایران تاکید داشته گلچین کرده ایم.

    https://musiceiranian.ir/?p=14098
       
    برچسب ها حسین علیشاپور

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *