×
×

«از گذر گل تا دل» حسام‌الدین سراج منتشر شد

  • کد نوشته: 14013
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • کتاب «از گذر گل تا دل» با موضوع بررسی تطبیقی زیبایی‌شناسی موسیقی و معماری به قلم سیدحسام الدین سراج منتشر شد …

  • کتاب «از گذر گل تا دل» با موضوع بررسی تطبیقی زیبایی‌شناسی موسیقی و معماری به قلم سیدحسام الدین سراج منتشر شد.

    سیدحسام الدین سراج در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار کتاب «از گذر گل تا دل»گفت: این اثر به موضوع بررسی تطبیقی زیبایی شناسی موسیقی و معماری می‌پردازد که دغدغه ذهنی من از دوران دانشکده بود و در ۱۳۸۷ تحت عنوان کلی پروژه دوره دکتری به دانشگاه ارائه شد و بعد از آن نیز از سوی موسسه انتشارات نیستان منتشر شده است.

    وی افزود: در این اثر راجع به زیبایی شناسی تطبیقی معماری و موسیقی و نیز تناسبهای موجود میان بخش‌های مختلف هنری و نیز آنالیز معماری به هندسه و موسیقی و ریاضی و نیز تطبیق نسبت‌های آنها با همدیگر شده است.

    سراج ادامه داد: در بخش نخست از این اثر به بیان این موضوع پرداخته‌ام که زیبایی حاصل نسبت‌های موجود در طبیعت است که شامل نسبت‌های هندسی و ریاضی می‌شود واین نسبت‌ها است که زیبایی‌های دیداری و شنیداری را به وجود می‌آورد.

    این هنرمند عرصه موسیقی همچنین گفت: به نظر من موسیقی به ریاضی و معماری و هندسه برمی‌گردد و در این میان هنرهای تجسمی و معماری و عکاسی هم مستثنی نیستند. من در این کتاب سعی کردم به بیان این موضوع بپردازم که اگر این نسبت‌های دیداری را در کنار فضاهای معماری به صورت نت‌های موسیقی بنویسیم و بنوازیم باید همان حس زیبایی شناسانه را احساس کنیم.

    این کتاب در ۳۱۶ صفحه و با قیمت ۹هزار تومان از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=14013
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *