×
×

سرپرست گروه «لیان»:

  • کد نوشته: 13999
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • وقتی همه جور هزینه‌ای از هنرمندان دریافت می‌‌شود، نهادهای متولی موسیقی همچون انجمن موسیقی، خانه موسیقی و دفتر موسیقی هم بیایند سهم خود را بردارند که خیال همه راحت شود و دیگر چیزی برای هنرمند نماند

  • محسن شریفیان سرپرست گروه “لیان” در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، درباره هزینه بالای اجاره سالن‌های کنسرت، اظهار کرد: هزینه اجاره سالن‌ها بالا است و گاهی در نتیجه این قیمت بالا، هنرمندان مجبور می‌شوند مبلغ بلیت را افزایش دهند تا جبران هزینه‌هایشان شود.

    وی افزود: بلیت ۷۰ هزار تومانی برای یک کنسرت خیلی گران است و با چنین هزینه‌ای می‌توان زیباترین کنسرت‌ها را در اروپا دید. به نظر می‌رسد هزینه‌های بالای کنسرت‌ها در کنار هزینه‌هایی چون پارکینگ، اماکن و … حرکتی‌ آگاهانه است که تا هنرمندان اجرا نکنند و مردم هم به کنسرت نیایند.

    این هنرمند با لحنی طنز ادامه داد: وقتی همه جور هزینه‌ای از هنرمندان دریافت می‌‌شود، نهادهای متولی موسیقی همچون انجمن موسیقی، خانه موسیقی و دفتر موسیقی هم بیایند سهم خود را بردارند که خیال همه راحت شود و دیگر چیزی برای هنرمند نماند.

    وی ادامه داد:‌ مردم قرار است در سالن برج میلاد کنسرت ببینند یا برج را؟ ۵۰ هزار تومان پول بلیت برای یک کنسرت بسیار گران است و غیر منطقی. این سالن چه ویژگی و بازدهی نسبت به سالن‌های اروپایی دارد؟ در غرب سالن‌ها صحنه و نورپردازی فوق‌العاده دارند اما این اندازه هزینه بلیت دریافت نمی‌کنند.

    شریفیان تاکید کرد: سالن‌های ما نه تنها هزینه زیادی از هنرمندان دریافت می‌کنند بلکه انتخاب هم می‌کنند که چه گروهی بیاید و چه گروهی نیاید. من تجربه‌ای در این زمینه داشتم و قرار بود برای اجرا در همایشی به سالن ‌همایش‌های بین‌المللی صداو سیما بروم. بعد متوجه شدم که مدیریت سالن اعلام کرده این گروه که کار محلی و بومی هم می‌کند، نیاید و گروه دیگری بیاید. هیچ کس هم خسارت من را نداد و هیچ وقت هم نفهمیدیم که بر چه اساسی این حرف را زده‌اند.

    سرپرست گروه “لیان” در ادامه با بیان این که هنرمند حامی ندارد، ابراز کرد: ‌تکلیف هنرمند باید روشن شود چراکه هنرمند حامی ندارد. یا می‌خواهیم از هنرمند حمایت کنیم یا نمی‌خواهیم. با این شیوه هنرمندان دلسرد می‌شوند و خانواده‌ها هم نمی‌توانند به کنسرت بیایند.

    وی در پایان صحبت‌های خود گفت:‌ پیش از این در جلسه‌ای با وزیر ارشاد پیشین یعنی آقای صفار هرندی، خواستم که یک ارگانی را ساماندهی کنند تا از حق هنرمند دفاع کند چراکه هنرمند هیچ جایی را ندارد که برای دفاع از حق خود به آن جا مراجعه کند. چطور است که سازمانی چون تعزیرات می‌تواند روی قیمت تاکسی تلفنی نظارت داشته باشد اما نمی‌تواند روی قیمت اجاره سالن‌ها و یا هزینه بلیت کنسرت‌ها نظارتی داشته باشد؟

    https://musiceiranian.ir/?p=13999
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *