×
×

در سوگ زنده یاد افشین یداللهی

  • کد نوشته: 139623
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • مجید اخشابی می‌گوید متاسف است که باید پیش از نام افشین یداللهی از عنوان زنده‌یاد استفاده کند و سال‌ها طول می‌کشد تا جانشینی برای او پیدا شود. مجید اخشابی در مورد نخستین دیدارش با افشین یداللهی گفت: «اولین خاطره‌ای که من از افشین یداللهی دارم به سال ۷۵ یا ۷۴ برمی‌گردد. به خاطر دارم با […]

    در سوگ زنده یاد افشین یداللهی
  • مجید اخشابی می‌گوید متاسف است که باید پیش از نام افشین یداللهی از عنوان زنده‌یاد استفاده کند و سال‌ها طول می‌کشد تا جانشینی برای او پیدا شود.

    مجید اخشابی در مورد نخستین دیدارش با افشین یداللهی گفت: «اولین خاطره‌ای که من از افشین یداللهی دارم به سال ۷۵ یا ۷۴ برمی‌گردد. به خاطر دارم با دکتر محمد اصفهانی در استودیو مشغول ضبط اثری با مطلع «ای خدا این وصل را هجران نکن» بودیم که دکتر اصفهانی پیشنهاد داد از یکی از دوستان هم‌کلاسی‌اش برای نواختن تنبک دعوت کند. آن دوست، افشین یداللهی بود و من تا مدت‌ها او را به عنوان نوازنده تنبک می‌شناختم.»

    اخشابی ادامه داد: «افشین یداللهی جدا از نوازندگی تنبک، صدای خوشی هم داشت و آثار زیبایی به یادگار گذاشت. تاثیر او در حوزه ترانه هم که انکارناپذیر است.»

    خواننده تیتراژهای سریال‌هایی هم چون «محله بنده‌نواز»، «مسافری از هند» و «خانه به دوش» افزود: «متاسفم که باید پیش از نام افشین یداللهی از عنوان زنده‌یاد، استفاده کنیم. دریغ و هزاران افسوس که کسی را از دست دادیم که سال‌ها طول می‌کشد تا جانشینی برایش پیدا شود. هنرمندی باسواد و با فهم که ترانه سرودنش همراه با کشف و شهود بود.»

    خواننده آلبوم «پریزاد» در پایان گفت: «امروز شعرها و ترانه‌های ما به دو قسمت تقسیم شده است. بخشی از آن که شعرهای کلاسیک و جدی هستند که از قدیم داشته‌ایم و بخش دیگر اشعار محاوره‌ای است که در موسیقی پاپ و روز استفاده می‌شود. شعرهای قسمت اول زمانی که روی موسیقی پاپ قرار می‌گیرند ثقیل به نظر می‌آیند مگر این که بتوان با صیقل‌ دادنشان، سهل و ممتنع نشانشان داد. افشین یداللهی استاد چنین کاری بود. او زبان حال مردم را می‌دانست و ترانه‌هایش با زبان مردم امروز سازگار بود.»

    افشین یداللهی متولد دی ۱۳۴۷ در اصفهان، امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۹۵ بر اثر تصادف و در حالی که از هشتگرد به تهران باز می‌گشت، از دنیا رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=139623
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *