×
×

با اجرای موسیقی و معرفی یک آلبوم، در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 136769
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • نشست ماهانه خانه موسیقی با اجرای موسیقی و معرفی یک آلبوم، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از هنردوستان و هنرمندان برگزار شد، سینا و سهیل قادری به اجرای دونوازی سنتور و تنبک در دستگاه ماهور و قطعاتی از استاد فرامرز پایور پرداختند. در ادامه، مجری برنامه با […]

    با اجرای موسیقی و معرفی یک آلبوم، در فرهنگسرای ارسباران
  • نشست ماهانه خانه موسیقی با اجرای موسیقی و معرفی یک آلبوم، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از هنردوستان و هنرمندان برگزار شد، سینا و سهیل قادری به اجرای دونوازی سنتور و تنبک در دستگاه ماهور و قطعاتی از استاد فرامرز پایور پرداختند.

    در ادامه، مجری برنامه با خواندن متن‌هایی جداگانه، به کیهان کلهر برای کسب افتخاری جهانی و به داریوش طلایی برای انتخاب کتاب «تحلیل ردیف براساس نت‌نویسی ردیف میرزا عبدالله» به‌عنوان کتاب سال هنری تبریک گفت.

    برنامه بعدی به دونوازی تار و تنبک احسان منظمی و سحر احمدی در دستگاه همایون و قطعاتی از فرهنگ شریف اختصاص داشت و سپس یک هنرمند آکاردئون نواخت.

    همچنین مجری برنامه، مصیبت وارده به حسین علیزده (فقدان برادر) و فرزاد طالبی (فقدان مادر) را به آن‌ها تسلیت گفت و همچنین یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشت.

    برنامه بعدی به معرفی و رونمایی از آلبوم «سرود تنهایی یک رهگذر» اثر وصال عرب‌زاده اختصاص داشت که ابتدا رضا مهدوی – ناشر اثر – درباره روند تولید این آلبوم صحبت‌هایی را مطرح کرد، سپس داریوش پیرنیاکان – استاد موسیقی و نوازنده تار و سه‌تار – در سخنانی کوتاه از مخاطبان برای شنیدن این اثر دعوت کرد.

    سپس بهروز مبصری – عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران خانه موسیقی – مختصری از تاریخچه ضبط صفحه در زمان قاجار را ارائه داد و در ادامه، آنسامبل کلاسیک باشگاه موسیقی فرهنگسرای ارسباران به سرپرستی وحید افتخار حسینی، دو قطعه از گریک و سیبیلیوس را اجرا کرد.

    اجرای آواز همراه پیانو توسط فرزاد قربانی و همسرش غزاله ناظر فصیحی و همچنین اجرای همنوازی تنبور و دف و تنبک توسط جواد عزیزی، امید ثمری، میلاد داول، پایان‌بخش نشست بهمن‌ماه خانه موسیقی بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=136769
       
    برچسب ها خانه موسیقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *